English

عباس آخوندی خواستار کاهش زمان اعطای تسهیلات مسکن شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد من به رئیس جمهوری این است که میزان اعطای تسهیلات مسکن را از هر 6 ماه یک برابر به هر پنج ماه یک برابر افزایش دهد.

عباس آخوندی خواستار کاهش زمان اعطای تسهیلات مسکن شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی اظهارداشت: در حال حاضر مساله ما در ایران به این برمی‌گردد که چگونه کیفیت سکونت را در کشور ارتقا دهیم .

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان و در شهر مشهد، حدود 5 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که اگر به آن رسیدگی نشود افزایش پیدا می‌کند .

آخوندی تصریح کرد: شهرهایی که از دورن فرسوده می‌شوند نمی‌توانند کیفیت زندگی، امنیت، موضوعات اجتماعی و فرهنگی را در شهر ارتقا دهند. باید توجه داشته باشیم که هویت شهرها نه در حاشیه که در بافت‌شهری و در درون بافت وجود دارد و باید به هویت شهرها و ارتقای کیفیت آنها بیندیشیم و برای آنها برنامه داشته باشیم .

وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: بافت‌های شهرهای ما نشان‌دهنده اتفاقاتی است که در حوزه شهرسازی و همچنین اجتماعی در حال رخ دادن است .

باید کیفیت زندگی در شهرها را ارتقا دهیم

وی ادامه داد: فکر می‌کنم برنامه ما در دولت، مجلس و شهرداری برای دو دهه آینده باید بر این مطلب متمرکز باشد که چگونه کیفیت زندگی را در بافت‌های شهری ارتقا بدهیم .

آخوندی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کیفیت زندگی نازل شهری سبب ناخرسندی بسیاری است، گفت: اقدامات عملیاتی وزارت راه و شهرسازی در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهری توانمندکردن مردم است که در بحث توانمندکردن مردم در بافت ها ما با تکیه بر نظام پس انداز و راه اندازی صندوق پس انداز یکم و افزایش میزان تسهیلات به مردم و همچنین کاهش سود تلاش های قابل توجهی را در راستای توانمندکردن مردم انجام دادیم .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آنکه دولت یازدهم افزایش قدرت خرید را در جهت توانمندکردن مردم با تکیه بر نظام پس انداز افزایش داد، افزود: نرخ سود تسهیلات در بافت فرسوده 8 و در سایر بافت ها ۹.۵ درصد است که رقم مناسبی است.

وی گفت: بر اساس آمارهای در حال حاضر 260 هزار نفر در صندوق پس انداز یکم ثبت نام کرده اند که بر اساس میانگین، روزانه 800 نفر در صندوق ثبت نام می کنند که ما باید بتوانیم این رقم را افزایش دهیم .

آخوندی ادامه داد: پیشنهاد من به رئیس جمهوری این است که میزان اعطای تسهیلات مسکن را از هر 6 ماه یک برابر به هر پنج ماه یک برابر افزایش دهد .

وی همچنین گفت: پیشنهادم به مسئولان استان خراسان رضوی این است که محدوده شهر مشهد را در 31 هزار هکتار برای طرح جامع کافی بدانند و روی همان میزان این رقم بسته شود. همچنین روستاهای واقع در حریم نیز جزو محدوده منفصل شهری شوند .

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه هرچه تقسیمات کشور بیشتر شود کنترل کمتر خواهد شد، گفت: ما در وزارت راه و شهرسازی در تلاش هستیم تا تقسیمات کشوری را کاهش دهیم .

انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات شهری

وی با اشاره به این مطلب که 2 میلیون و 600 خانه خالی و 2 میلیون و 100 خانه دوم در کشور وجود دارد به وضعیت بدمسکنی 6 میلیون خانوار (۱۹ میلیون نفر بدمسکن) اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد در حوزه شهرسازی و توزیع امکانات شهری مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که باید در طی 4 دهه گذشته مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه