English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

چرا کسی در بیسو جوابگو نیست؟/ادعای جدید مدیران بیسو برای عدم تحویل حواله های صادره چیست؟

بیسو تعداد زیادی خودرو پیش فروش کرده و حالا مدیران این خودروسازی مدعی شده‌اند که به دلیل تحریم ها، این شرکت نمی تواند تعهدات خود را برای پیش فروش های قبلی انجام دهد؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان این شرکت با حواله های سنگین سرگردان هستند.

چرا کسی در بیسو جوابگو نیست؟/ادعای جدید مدیران بیسو برای عدم تحویل حواله های صادره چیست؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، بیسو چند سالی در ایران تبلیغات می‌کرد و تعداد زیادی خودرو نیز پیش فروش کرد و حالا مدیران این خودروسازی مدعی شده‌اند که به دلیل تحریم ها، این شرکت نمی تواند تعهدات خود را برای پیش فروش های قبلی انجام دهد؛ به همین دلیل بسیاری از مشتریان این شرکت با حواله های سنگین سرگردان هستند و به دلیل بالا بودن تعداد متشاکیان عملا دستگاه قضا هم فعلا نسبت به وضعیت موجود سکوت کرده، هرچند ادامه این روند هم می تواند مشکل ساز باشد و در واقع دستگاه های نظارتی باید به این مساله ورود کنند و به این سناریو استفاده از ارزهای صادراتی برای واردات قطعات و مونتاژ خودروهایی که منشا ارز آن ها هم تا حدودی مبهم است خاتمه دهند.

در حال حاضر بیسو به عنوان یکی از برندهای زیر مجموعه مرتب خودرو است که برخی از مدیران آن بعضا سالها در بخش نهاده ها و روغن، دستی بر آتش داشته‌اند و کارخانه هایی مانند روغن نرگس شیراز و... هم منتسب به آنهاست که اتفاقا در شرایط کنونی با مشکلات عدیده ای همچون بعضا تولید غیر استاندارد، مطالبات کارگران، واگذاری های غیر قانونی و... مواجه است.

در حال حاضر عملکرد افراد صاحب رانت و نفوذ را می توان به وضوح در این شرکت ها دید؛ مثلا افرادی که حدود  هزار خودرو پیش فروش می کنند و بعد از آن به بهانه تحریم ها تولید را در ایران متوقف کرده اند و حالا می گویند خودروی جدید به نام اس دبلیو ام که برند دیگری از کشور چین است را جایگزین بیسو خواهند کرد و همچنین مدعی هستند که این برند به دلیل اینکه فعالیتی منطقه ای دارد و مانند بیسو بین المللی نیست، تحت تاثیر تحریم ها نخواهد بود، از این رو در خط تولید بیسو این محصول را راه اندازی می کنیم و حواله مشتریان بیسو را با این خودرو ها جایگزین می کنیم.

بهانه های عجیب برای توقف تولید بیسو

نکته عجیب و جالب توجه اینجاست که در سال های گذشته تا کنون با وجود تحریم ها بسیاری از مدل های خودروی چین در ایران مونتاژ شده و خیلی از آنها معتبرتر از بیسو هم بوده اند، به همین دلیل این ادعای مدیران بیسو به نظر بهانه ای بیش نیست تا همچنان هزاران حواله دار را سرگردان، معطل خود نگه دارند و بعد از آن مدلی جدید از خودروهای چینی که هویت آنها اصلا مشخص نیست را به مشتریان فلک زده بدهند.

در شرایط کنونی مذاکرات برجامی ایران به مرحله نهایی رسیده و خبرها حکایت از این دارد که گویا توافق نیز در دسترس خواهد بود، به همین دلیل بسیاری از شرکت ها، مذاکرات مقدماتی خود را برای همکاری با شرکت های معتبر دنیا آغاز کرده‌اند، این در حالی است که مدیران بیسو در جهت عکس رفتار کرده و مدعی شده اند در حال حاضر برای فرار از تحریم ها مذاکرات برای تولید محصول یک شرکت غیر بین المللی را آغاز کرده اند. به طور قطع نتیجه این رفتارها چیزی جز زیان وارد کردن به مصرف کننده و مشتریانی نیست که از سال های پیش برای خرید خودرو پیش پرداخت داشته اند و در شرایط کنونی باید منتظر شد و دید، آیا مدیران بیسو وضعیت مشتریان را تعیین تکلیف خواهند کرد یا خیر!

در حال حاضر خبرنگار خبرگزاری موج، برای آگاهی از تعیین تکلیف حواله داران بیسو چند بار با مدیران این شرکت و روابط عمومی تماس گرفت، اما هیچکدام از آنها پاسخگو نبودند در حالی که پاسخگویی و شفاف سازی وضعیت حواله داران حداقل کاری است که مدیران این شرکت باید در قبال مشتریان انجام دهند. بنابراین با توجه به عدم همکاری مدیران این شرکت به نظر می رسد که دستگاه های نظارتی باید ورود کنند و حداقل فعالیت تولیدی جدید این شرکت را شفاف کنند و اجازه پیش فروش جدید را به آنها ندهند، مگر اینکه حواله های قبلی بیسو را تسویه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه