English

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت باید حامی بانک توسعه تعاون باشد

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از شاخص‌های اهمیت تعاون این است که به اشتغال و توسعه کمک و وضعیت اقتصاد را به سمت عدالت و پیشرفت سوق می‌دهد.

دولت باید حامی بانک توسعه تعاون باشد
به گزارش خبرگزاری موج، علی بابایی کارنامی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی توسعه تعاون، با مهم خواندن اقتصاد تعاون و اهمیت رشد و توسعه این بخش گفت: یکی از شاخص‌های اهمیت تعاون این است که به اشتغال و توسعه کمک و وضعیت اقتصاد را به سمت عدالت و پیشرفت سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت جدی از بانک توسعه تعاون است، ادامه داد: دولت باید حمایت واقعی از بانک توسعه تعاون داشته باشد تا این بانک به عنوان بانک عامل و پایه در سراسر کشورتثبیت گردد و بیشتر بتواند در خدمت تعاونی‌ها باشد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است که اتحادیه‌های تخصصی بخش تعاون بیشتر مورد حمایت قرار گیرند و مشوق‌های حمایتی و مالیاتی و بانکی و ... باید نصیب شرکت‌های تعاونی شود که این امر نیازمند همکاری دولت و مجلس است.

بابایی توجه و استفاده از ظرفیت روستاییان را در جهت توسعه تعاون مؤثر دانست و گفت: باید از ظرفیت روستاییان در جهت ارتقای وضعیت بخش تعاون با نگاه توسعه اقتصاد روستا حمایت بیشتر و جدی‌تری داشت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به طرح‌های دانش بنیان متناسب با پیشرفت علم و توسعه در کشور با نگاه تعاونی‌ها توجه ویژه‌تر شود.

بابایی واگذاری کارها و بنگاه‌های اقتصادی براساس اصل 44 قانون اساسی را متذکر شد و گفت: وعده‌های بسیاری در این بخش داریم که بایستی مجلس حمایت بیشتری از بخش تعاون داشته و در حدحرف و تعارف نباشد.

وی بهره گیری از حوزه عمومی برای ترویج و آموزش و کارهای تحقیقاتی بخش تعاون را نیز مؤثر دانست و در خصوص اینکه یکی از مهمترین الزامات توسعه بخش تعاون بحث تأمین مالی تعاونی‌هاست گفت: بایستی برای بانک‌ها تکالیفی قائل شویم تا بتوانند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاونی‌ها قرار دهند.

بابایی ادامه داد: با استفاده از منابع قرض الحسنه که در صندوق پیشرفت و عدالت و صندوق کارآفرینی داریم باید در این راستا حمایت‌های جدی‌تر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه