English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

بی عدالتی در خصوص بازنشستگان موج میزند/ صدای بازنشستگان را با یک پرس ناهار خاموش می‌کنند!

روز دوشنبه جمعی از بازنشستگان صندوق کشوری جلوی ساختمان این صندوق در خیابان فاطمی تجمع کرده بودند و نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراض داشتند.

بی عدالتی در خصوص بازنشستگان موج میزند/ صدای بازنشستگان را با یک پرس ناهار خاموش می‌کنند!

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، روز دوشنبه جمعی از بازنشستگان صندوق کشوری جلوی ساختمان این صندوق در خیابان فاطمی تجمع کرده بودند و نسبت به وضعیت معیشتی خود اعتراض داشتند. یکی از این بازنشسته ها که در حال سخن گفتن در میان جمعی از معترضان بود با اشاره به اینکه اقتصاد کشور با تورم ۵۰ درصدی مواجه است، افزایش ۱۰ درصدی حقوق برای سال ۱۴۰۱ را نوعی بی عدالتی قلمداد کرد.

همچنین این بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر دولت پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را هم داده است و این مساله می تواند تورم بسیار وحشتناکی را به سبد معیشتی خانواده ها وارد کند، تاکید کرد: در شرایط کنونی برخی مسئولان وزارت کار از خط فقر ۴ میلیون تومانی دم می زنند در حالی که چنین عددی اصلا مبنای اقتصادی و کارشناسی ندارد زیرا در شرایط کنونی خط فقر در تهران بسیار بالاتر از ۱۰ میلیون تومان است و اگر سیاست حذف ارز ترجیحی توسط دولت اجرا شود قطعا خط فقر در تهران به ۲۰ میلیون تومان می رسد، حالا سوال این است که آیا با چنین شرایطی افزایش ۱۰ درصدی حقوق عدالت است؟

عدم تقارن تورم و دستمزدها

بعد از صحبت های این بازنشسته بسیاری از آنها با سر دادن شعارهای همچون: « این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی» نسبت به وضعیت جامعه اعتراض کردند. یکی از این بازنشسته ها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه حقوق بازنشسته ها در حال حاضر در محدوده بین ۵ تا ۶ میلیون تومان است، گفت:« چطور ممکن است در این شرایط بد اقتصادی با ۵ یا ۶ میلیون تومان زندگی کرد در حالی که تورم بی داد می کند؟»

او افزود: «پیش از این هم چندباره به مشکلات معیشتی بازنشسته ها اعتراض کرده ایم و هر بار مسئولان صندوق ما را به داخل ساختمان دعوت می کنند و در نهایت با دادن تعدادی وعده وعید و صرف نهار بازنشسته ها را روانه منزل می کنند. به طور قطع مشکل امروز جامعه ما تنها مربوط به بازنشسته ها نیست و این میزان تورم چالش های زیادی را برای تمام خانواده ها ایجاد کرده است و متاسفانه دولت هم هیچگونه اقدامی تاکنون نکرده و بیشتر مردم هم به این باور رسیده اند که دولت جدید هم دروغگویی بیش نیست و با وجود اینکه وعده های زیادی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داده بودند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه وضعیت زندگی مردم هم بدتر شده است.»

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در حال حاضر دولت تلاش می کند تا با افزایش جزئی حقوق کارگران و... میزان افزایش نقدینگی را کنترل کند، اما مساله اینجاست که در شرایط کنونی نقدینگی همچنان در جامعه می تازد و تورم ۵۰ درصدی هم بر مردم تحمیل شده است و هیچکدام از مسئولان پاسخگوی وضع مردم نیستند و همواره آمارهایی را ارائه می دهند که نشانه رشد اقتصادی و... است، در حالی که گذر زمان در واقعیت تنها افزایش آمار فقر اقتصادی را در کشور تایید می کند؛ حال آنکه نگرانی های مردم به اوج خود رسیده چراکه بیم آن می رود که سیاست های اخیر دولت برای حذف ارز ترجیحی و... چیزی جزء کاهش قدرت خرید مردم نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی

    باز خدا را شکر یه حقوق ثابت بخور نمیری دارید وای به حال کسانی که نه حقوقی نه کاری نه دستمزدی نه بیمه ای ... که برای نون خالی خانواده هم در مانده آند .

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه