English

کاهش قیمت طلا به دلیل افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا

دلار که معمولا معکوس طلا حرکت می کند، روز سه شنبه افزایش یافت اما نزدیک به پایین ترین سطح خود در دو ماه گذشته باقی ماند.

کاهش قیمت طلا به دلیل افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، با تقویت شاخص دلار و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا صبح روز سه شنبه کاهش یافت. معاملات آتی طلا با 0.07 درصد کاهش به 1،815.15 دلار رسید اما بالاتر از مرز 1،800 دلار باقی ماند. دلار که معمولا معکوس طلا حرکت می کند، روز سه شنبه افزایش یافت اما نزدیک به پایین ترین سطح خود در دو ماه گذشته باقی ماند. بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نیز  افزایش یافت.

سرمایه گذاران اکنون منتظر تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده هستند که قرار است در 26 ژانویه صادر شود. بانک مرکزی قبلاً اعلام کرده است که می تواند نرخ بهره را در مارچ 2022 افزایش دهد تا تورم بالا را مهار کند.در آسیا و اقیانوسیه، بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره خود را بدون تغییر در -0.10٪ حفظ کرد، درحالیکه تصمیم سیاست پولی خود را در اوایل روز اعلام کرد.در سایر نقاط منطقه، بانک خلق چین (PBOC) پس از کاهش نرخ بهره وام های یک ساله خود در روز دوشنبه به 2.85 درصد، انتظارات تسهیل بیشتر پولی را برانگیخت. همچنین نرخ بهره قراردادهای بازخرید معکوس هفت روزه را از 2.2 درصد به 2.1 درصد کاهش داد.حرکات PBOC در تضاد با سلسله افزایش نرخ بهره است که به طور گسترده از سوی فدرال رزرو در سال 2022 انتظار می رود.

بانک های مرکزی اندونزی، مالزی، نروژ، ترکیه و اوکراین نیز تصمیمات مربوط به سیاست پولی خود را در روز پنجشنبه اعلام خواهند کرد.در همین حال، بر اساس گزارش سازمان بین المللی اشتغال که روز دوشنبه منتشر شد، بهبود بازار کار جهانی بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد طول خواهد کشید. این گزارش می افزاید که به دلیل عدم اطمینان در مورد دوره و مدت زمان همه گیری، بیکاری حداقل تا سال 2023 بالاتر از سطح قبل از کووید باقی خواهد ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • کیان

    امروز دلار پایین اومد،انس جهانی طلا هم پایین اومد پس چرا قیمت طلا و سکه فرقی نکرد؟ به زور قیمتا رو بالا نگه داشتن.همه چی دست خودشونه لعنتیا

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه