English

آیا سخت‌گیری‌های چین مشکلات زنجیره تامین را تشدید می‌کند؟

خدمات چین به علت شیوع کووید و اقدامات سختگیرانه چین با مشکل روبه‌رو شده است و با ظهور امیکرون می‌توان شاهد ضربه‌ای به کارخانه‌ها و زنجیره‌های تامین بود که در نهایت به اقتصاد لطمه خواهد زد.

آیا سخت‌گیری‌های چین مشکلات زنجیره تامین را تشدید می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری موج، بخش خدمات در چین به علت شیوع کووید و اقدامات سختگیرانه چین با مشکل روبه‌رو شده است و با ظهور امیکرون می‌توان شاهد ضربه‌ای به کارخانه‌ها و زنجیره‌های تامین بود که در نهایت به اقتصاد لطمه خواهد زد. ابتدا شیوع نوع دلتا مرکز صنعتی شیان را به قرنطینه برد و بر خطوط تولید سازندگان تراشه‌های جهانی از جمله سامسونگ و Micron تاثیر گذاشت. و حالا امیکرون در شهرهای بزرگ بندری شناسایی شده است.

ازدحام کشتی‌ها در بنادر چین بدتر شده است چرا که شهرهای بیشتری محدودیت‌های سختگیرانه کووید را اعمال می‌کنند. این محدودیت‌ها درست مانند موارد سال گذشته است که باعث ایجاد محموله‌های کانتینرهایی شد که اجازه خروج نداشتند و بر فشارهای زنجیره تامین جهانی افزود. در حال حاضر داده‌های گمرک نشان می‌دهد صادرات در دسامبر نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است. با این حال همچنان خطرات قرنطینه سراسری در چین و فشار مضاعف بر زنجیره تامین جهانی وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه