English

جواد اوجی:

قرارداد سوآپ گازی از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه اجرایی شده است

وزیر نفت گفت: قرارداد سوآپ گازی که با حضور رئیس جمهور امضا شد، از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه اجرایی شده است.

قرارداد سوآپ گازی از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه اجرایی شده است

به گزارش خبرگزاری موج، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه کمیسیون انرژی در مجلس اظهار کرد: قرارداد سوآپ گازی که با حضور رئیس جمهور امضا شد، از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه اجرایی شده است و روزانه بالغ بر ۴ ونیم میلیون متر مکعب گاز را در استان‌های شمال شرقی دریافت می‌کنیم و از سمت شمال غرب صادر می‌کنیم.

وزیر نفت افزود: در حال حاضر براساس این قرارداد روزانه ۴ تا ۴ و نیم میلیون متر مکعب سوآپ گازی میان ایران و ترکمنستان در حال انجام است که این موضوع به پایداری گاز در کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در خصوص مسئله تأمین سوخت در کشور نیز تا امروز هیچ قطعی و افت فشار گاز نداشتیم، ولی با توجه به کاهش شدید دما و افزایش نیاز خانگی به مصرف گاز از هموطنان می‌خواهیم که با صرفه جویی در مصرف نهایت همکاری را داشته باشند و این فصل بدون چالش پشت سر گذاشته شود.

وزیر نفت گفت: برای تأمین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها نیز تمهیدات لازم انجام شده و آن دسته از صنایع و نیروگاه‌هایی که سوختشان محدود شده می‌توانند با استفاده از گاز مایع به کار ادامه دهند.

اوجی افزود: در حال حاضر مصرف خانگی، تجاری و حمل و نقل به ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده، در نیروگاه‌ها نیز مصرف ۱۰۰ میلیون متر مکعب است و مصرف سوخت معادل نیز ۲۰۵ میلیون متر مکعب است.

وی ادامه داد: در صنایع با استفاده از سوخت جایگزین اجازه توقف فعالیت را نداده‌ایم و امیدواریم تا پایان فصل سرما نیز این موضوع تداوم یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه