English

علی صالح‌ آبادی:

با اجرای تأمین مالی زنجیره تولید از ابزارهای اعتباری بهره خواهیم برد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با اجرای تأمین مالی زنجیره تولید به جای تمرکز صرف بر نقدینگی، از ابزارهای اعتباری بهره خواهیم برد. یکی از اهداف مهم طرح این است که فعالیت بانک‌ها به سمت فعالیت‌های تولیدی و در واقع اعتبارات به سمت تولید هدایت شود.

با اجرای تأمین مالی زنجیره تولید از ابزارهای اعتباری بهره خواهیم برد

به گزارش خبرگزاری موج، علی صالح‌ آبادی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه امضای تفاهم نامه وزارت صمت و بانک‌های عامل برای تأمین مالی زنجیره‌ای، اظهار کرد: تأمین مالی زنجیره تولید موضوع مهمی است که منجر به تأمین نیاز نقدینگی بنگاه‌ها، کم شدن نقدینگی بانک‌ها، بهبود ترازنامه بانک‌ها و تسهیل نظارت بر پرداخت تسهیلات می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح به جای تمرکز صرف بر نقدینگی، از ابزارهای اعتباری بهره خواهیم برد. یکی از اهداف مهم طرح این است که فعالیت بانک‌ها به سمت فعالیت‌های تولیدی و در واقع اعتبارات به سمت تولید هدایت شود. همچنین تأمین مالی تولید، باعث کاهش هزینه تمام شده محصول و کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها کاهش می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نتیجه اجرای این روش تأمین مالی، هدایت و نظارت بر اعتبارات است و این کار به صورت آزمایشی با هفت بانک که زیرساخت‌های این کار در آنها فراهم شده انجام می‌شود. البته باید توجه داشت که دستورالعمل زنجیره تأمین و برات الکترونیک به همه بانک‌ها ابلاغ شده است.

صالح‌آبادی همچنین با بیان اینکه بخش‌های فلزات، ساختمان، خودرو، لوازم خانگی، ماشین‌آلات و تجهیزات در مرحله نخست در این روش تأمین مالی زنجیره‌ای حضور دارند، تصریح کرد: این روش تأمین مالی قابل تعمیم به سایر بخش‌ها است و به‌ تازگی مذاکرات با وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین مالی از این طریق نیز شروع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی