English

رستم قاسمی:

مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، امروز (پنجشنبه ۲۵ آذرماه) به همراه سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان و «خیرالله خادمی» مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال بازدید کرد.

قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال از شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۲۲ کیلومتر بوده که ۷۰ درصد مسیر، تونل و تحت عنوان تونل البرز در حال اجراست. هم‌اکنون حفاری ۹۰ درصد تونل‌های منطقه ۲ و ۳۰ درصد عملیات پل‌ها در این مسیر به اتمام رسیده است.

تکمیل منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال براساس اولویت‌بندی در حال اجرا و اولویت نخست باند غربی مسیر به طول ۱۵ کیلومتر بوده و تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اولویت دوم باند شرقی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اولویت سوم این قطعه از آزادراه تهران_ شمال تونل شرقی است.

مطابق اعلام شرکت ساخت به منظور بهره‌برداری از فاز اول مسیر، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، گفت: این طرح به دلیل عدم اعتبار و نیازمندی های مالی در گذشته روند خوبی نداشت و امروز تصمیم گرفته شد که مسیر جنوب به شمال آن با برنامه‌ریزی مناسب تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

او افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده روند اجرایی مسیر شمال به جنوب هم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

قاسمی گفت: در این طرح بیش از ۲ هزار ماشین آلات راهسازی مشغول به فعالیت هستند و از این به بعد در مسیر جنوب به شمال ماهانه پیشرفت دو و نیم درصدی را شاهد خواهیم بود.

او افزود:قطعه دو  مجموعا شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۳ هزار میلیارد سهم راه و شهرسازی و ۳ هزار میلیارد سهم بنیاد است.

نیازمندی‌های پیمانکاران را صد در صد تامین خواهیم کرد

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در این بازدید گفت: به علت کمبود منابع مالی پیشرفت طرح در ماه به حدود یک درصد رسیده است و باید این پیشرفت به دو نیم الی ۳ درصد در ماه برسد .

او افزود: پنجاه درصد سرمایه‌گذاری و آورده مالی به عهده بنیاد بوده است.

فتاح گفت: تمام نیازمندی‌های پیمانکاران را صد در صد تامین خواهیم کرد و با این آمادگی که در طرح وجود دارد ما فکر می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۱ مسیر جنوب به شمال به بهره برداری برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه