English

خاندوزی:

همه هنر دولت جدید این است که ریل قبلی اقتصاد را تغییر دهد

وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر همه هنر دولت جدید این است که سعی کند ریل قبلی اقتصاد را تغییر دهد.

همه هنر دولت جدید این است که ریل قبلی اقتصاد را تغییر دهد

به گزارش خبرگزاری موج، احسان‌ خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه از تصمیمات و اتفاقات صنعتی، معدنی، ارزی، انرژی و ... بسیار تأثیر پذیر است و عملاً تمام وزرای کابینه دولت در شکل گیری وضعیت آن دخیل هستند و این گونه نیست که وزارت اقتصاد به تنهایی بتواند بازار بورس را کنترل کند.

او بیان کرد: وظیفه ما در درجه اول، در بازار سرمایه، کمک به مردمی است که قدرت ریسک ندارند. ما باید آن‌ها را حمایت کنیم و نگذاریم در معرض شوک قرار گیرند. بنابراین موظف هستیم طوری روند را پایش کنیم که تصمیماتی از سوی این دستگاه‌ها اتخاذ نشود که تأثیر منفی روی بورس بگذارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی، چون بالا بودن نرخ تورم، نوسانات بازار سرمایه، وضعیت کالا‌های اساسی مثل گندم، جو، لبنیات مربوط به تصمیماتی است که در دولت قبل گرفته شده و حتی در بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در شرایط تغییر دولت و تیم مدیریتی کشور بروز مسائل این‌ چنینی گریز ناپذیر است، گفت: در حال حاضر همه هنر دولت جدید این است که سعی کند ریل قبلی اقتصاد را تغییر دهد و برای این کار از یکسو به نمایندگان مطالبه‌گر مجلس به منظور تحت فشار گذاشتن مسئولان جدید برای سرعت بخشی به امور و از سوی دیگر اقناع مردم برای پیشه کردن صبر، دست کم تا چند ماه آینده تا به نتیجه رسیدن برنامه‌های دولت نیاز است.

خاندوزی بیان کرد: در ابتدای سال ۱۳۹۹ انحرافی در کشور رخ داد و چند میلیون نفر از افراد ریسک گریز، تحت تأثیر جو حاکم، وارد بازار سرمایه شدند که نتیجه آن را هم دیدیم.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به موضوع مالیات گفت: جهت گیری طرح‌های وزارت اقتصاد در زمینه مالیات بر ارزش افزوده و سایر مسائل مربوط این است که به جای تدوین لایحه جدید، به مجلس شورای اسلامی کمک کنیم، طرح خود را در این ارتباط تکمیل کنند و سریع‌تر به تصویب برساند.

او بیان کرد: شرط اصلی ما با رئیس کل جدید سازمان امور مالیاتی این بوده که تا پایان دوره مأموریت خود، سامانه جامع مالیاتی را به نحوی به سرانجام برساند که به طور کامل از شرایط «ممیز محوری» منفک شده و تمام فرآیند‌های جمع آوری و ارزیابی اطلاعات مؤدیان از طریق تراکنش‌های الکترونیک صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه