English

معاون فنی گمرک کشور در گفتگو با موج خبر داد؛

دپو ۶۵۰۰ کامیون در گمرکات کشور

جمال ارونقی گفت: در صورتی که شرکت ها دلیل موجهی برای نگهداشتن کامیون ها در گمرک نداشته باشند با هماهنگی دادستانی گمرک مجبور است که آنها را تحویل سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی بدهد.

دپو ۶۵۰۰ کامیون در گمرکات کشور

معاون فنی گمرک کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه واردات کامیون های تا 3 سال کارکرد انجام شده است، گفت: بیش از یک ساله است که 6500 کامیون در 8 گمرک کشور دپو مانده است و با وجود پیگیری های گمرک ابتدا اقدامات خاصی از سوی دستگاه ها انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به دعوت از دادستان عمومی، دادستان انقلاب، بازدیدهای که انجام شده و همچنین جلساتی که برگزاری شده در نهایت موانع تقریبا برطرف شده است.

جمال ارونقی با بیان اینکه هنوز ترخیص کامیون ها طبق تصمیم گیری ها انجام نمی شود، افزود: در حال حاضر 100 کامیون در روز ترخیص می شود این در حالی است که قرار بود تا ابتدای آبان ماه همه این 6 هزار خودرو ترخیص شوند.

این مقام مسئول افزود: برخی شرکت ها پیش فروش برای خودروها برگزار کرده اما هنوز نتوانسته اند ثبت سفارش ها را انجام دهد، همچنین مشکلات مالی بین راننده های خریدار کامیون ها و شرکت های واردکننده وجود دارد.

معاون فنی گمرک کشور با بیان اینکه مشکلات مربوط به تشریفات گمرکی، سازمان استاندارد، بانک مرکزی، محیط زیست و ...  به حداقل رسیده است، افزود: با این حال روند ترخیص هنوز رضایت بخش نیست و در صورتی که شرکت ها دلیل موجهی برای نگهداشتن کالا نداشته باشند با هماهنگی دادستانی گمرک مجبور است که آنها را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بدهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه