English

ریاست سابق نظام فنی و اجرایی کشور در گفتگو با موج؛

در طرح جهش تولید مسکن بخش داخلی نسبت به چینی‌ها در اولویت باشد

غلامحسین حمزه مصطفویی گفت: اگر ساخت یک میلیون مسکن با کمک خارجی ها باشد محقق می شود همانظور که برخی کشورهای ثروتمند منطقه از این روش استفاده کرده اند اما دلسوزان کشور برای ایجاد رونق در کشور استفاده از تولید داخلی را مد نظر قرار داده اند و اگر کمبودی وجود داشته باشد بعد باید سراغ خارجی ها رفت و اولویت نباید باشند.

در طرح جهش تولید مسکن بخش داخلی نسبت به چینی‌ها در اولویت باشد

یک عضو انجمن نظام مهندسی ساختمان در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ظرفیت تولید مسکن در ایران در ابهام قرار دارد، گفت: در سال های گذشته عزمی برای ساخت مسکن انبوه وجود نداشت با این حال همواره دستگاه ها از ساخت 700 هزار مسکن در کشور گزارش می دادند اما در شرایط کنونیدولت هدف گذاری ساخت یک میلیون در سراسر کشور را دنبال می کند.

غلامحسین حمزه مصطفویی افزود: معتقدم در چنین شرایطی اگر ساخت یک میلیون مسکن با کمک خارجی ها باشد، این هدف محقق خواهد شد همانظور که برخی کشورهای ثروتمند منطقه از این روش استفاده کرده اند اما دلسوزان کشور برای ایجاد رونق در کشور استفاده از تولید داخلی و کمک گرفتن از بخش خصوصی را مد نظر قرار داده اند و در اولویت باشند و اگر کمبودی وجود داشته باشد بعد باید سراغ خارجی ها رفت.

وی با بیان اینکه جانمایی ساخت یک میلیون مسکن کار سختی است، افزود: برای ساخت مسکن باید زیرساخت، مسائل اجتماعی، محیط زیست و ... را مورد توجه قرار داد، در سال های گذشته برخی از واحدهای مسکن مهر بدون زیرساخت ساخته شده و بدون اینکه فکری برای خدمات رسانی کرده باشند آنها را ساخته اند، بنابراین باید توجه داشت که ما آنقدر پولدار نیستیم که پول خود را این گونه دور بریزیم.

ریاست پیشین سابق نظام فنی و اجرایی کشور با بیان اینکه ایران در بافت های فرسود ظرفیت بالایی را دارد، گفت: دولت باید طرح هایی نو برای ساخت مسکن در مناطق فرسوده داشته باشد تا از دهک های مختلف در آن مناطق مستقر شوند و این مساله باید به صورت کارشناسی و با استفاده از نظر متخصصین پیش برده شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه