English

مدیرعامل فولاد مبارکه در نمایشگاه متالکس تأکید کرد:

ضرورت رفع نواقص در حوزه‌های زیرساخت و تامین مواد اولیه با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت‌های بزرگ صنعتی به عنوان پیشتازان این حوزه باید پا به میدان گذاشته و نواقص حوزه‌های زیرساخت و مواد اولیه برطرف کنند.

ضرورت رفع نواقص در حوزه‌های زیرساخت و تامین مواد اولیه با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی

به گزارش خبرگزاری موج، محمدیاسر طیب‌ نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حاشیه بازدید از نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه وظیفه خود می‌داند برای ارج نهادن به تلاش‌هایی که در حوزه صنعت صورت می‌گیرد، از شرکت‌ها و کارخانجاتی که زیربنای این صنعت را شکل داده‌اند، حمایت کند.

وی با اشاره به این که صنعت فولاد یکی از صنایع زیربنایی و مادر کشور ما و دیگر کشورهای جهان محسوب می‌شود، افزود: صنعت فولاد جزو نخستین صنایعی است که در کشور ما شکل گرفته و هم‌اکنون در نقطه قوّت خود قرار دارد؛ شرکت فولاد مبارکه نیز به عنوان صنعتی پیشتاز در این حوزه، وظیفه حمایتی داشته و نقش مهمی در پیشرفت و توسعه دیگر صنایع دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر جایگاه خود را در کشور پیدا کرده و رشد مناسبی داشته و دارد امّا دغدغه‌هایی همچون تأمین مواد اولیه و مسائل زیرساختی همچون آب، برق و گاز وجود دارد که متناسب با توسعه صنعت فولاد، رشد پیدا نکرده‌اند.

وی اذعان داشت: زیرساخت‌های مورد نیاز در زنجیره فولاد عمدتاً نقش حاکمیتی داشته و به همین دلیل نیز حاکمیت باید برای این زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را به عمل آورد؛ به نظر می‌رسد دولت محترم و البته شرکت‌های بزرگ زنجیره فولاد به عنوان پیشتازان حوزه صنعت باید پا به میدان گذاشته و نواقص حوزه‌های زیرساخت و مواد اولیه این زنجیره را برطرف کنند.

طیب‌نیا تصریح کرد: اگر نواقص زیرساختی و تامین مواد اولیه در زنجیره فولاد برطرف نشوند و بازبینی‌های لازم در حوزه صدور مجوزها و طرح‌های توسعه صورت نگیرد، مشکلات این زنجیره در آینده جدی‌تر خواهد شد و به همین دلیل باید با توجه به رشد این صنعت، دستورالعمل‌ها و رویه‌های گذشته نیز بازنگری‌هایی انجام شود تا بتوانیم برای توسعه صنعت فولاد در آینده برنامه‌ریزی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی