English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آیا رمزارزها در ایران قانونی می شوند؟ / احتمال آزادسازی معامله با دامنه محدود

رمز ارزها در ایران و جهان مسیر پر پیچ و خمی داشته و اگرچه قبلا بسیاری از دولت ها حاضر نبودند رمزارزها را به رسمیت بشناسند اما از همان زمان برخی ها وارد این بازار شدند و امروز هم بازهم عده ای ریسک های این بازار را به جان خریده اند، با این حال به نظر می رسد مسیر برای سرمایه گذاران این بخش در حال هموار شدن است

آیا رمزارزها در ایران قانونی می شوند؟ / احتمال آزادسازی معامله با دامنه محدود

به گزارش خبرگزاری موج، امروز محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از مردم خواسته است« تا فعلاً در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنند. و تاکید گرده حذف ارزهای دیجیتال اساساً در دستور کار مجلس قرار ندارد.» رمز ارزها در ایران و جهان مسیر پر پیچ و خمی داشته و اگرچه قبلا بسیاری از دولت ها حاضر نبودند رمزارزها را به رسمیت بشناسند اما از همان زمان برخی ها وارد این بازار شدند و امروز هم بازهم عده ای ریسک های این بازار را به جان خریده اند در حالی که دولت ها قوانین و مقرراتی را درباره این رمز ارزها تدوین کرده اند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه سیاست گذاری در مورد رمز ارز ها باید به سمت پذیرش آن برود، گفت: در ابتدا باید محدوده ریسک های رمزارزها شناسایی و معاملات در یک دامنه محدود انجام شود و قوانین و مقررات دقیق تری برای آن تدوین شود.

علی عبدالهی با اشاره به اینکه داشتن رمز ارز جرم نیست، اما در شرایط کنونی مبادلات آن جرم است افزود: امروز رمز ارزها  به عنوان یک مساله جهانی در کشورهای مختلف معامله می شوند، به همین دلیل همه کشورهای به دنبال ایجاد رمز ارز اختصاصی هستند و اجلاس اف ای تی اف در سطح بین المللی به ریسک های رمز ارزها پرداخته شده زیرا نوسانات اخیر رمزارزها در بازار جهانی نشان می دهد که باید با درایت سراغ رمز ارزها رفت. هرچند نباید فراموش کرد که این ارزها مبتنی بر تکنولوژی هستند و باید درباره آنها سیاست گذاری شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد با بیان اینکه باید تصمیم ها در دو قالب کوتاه مدت و بلندمدت اتخاذ شوند، افزود: در کارگروه رمز ارزها تصمیم های گرفته شده تا در بلندمدت در محیط آزمون در سیاست گذاری و ریسک های آن ارزیابی شود تا مردم گرفتار زیان نشوند. در واقع برای معاملات باید در کوتاه مدت محدودیت کم شود هرچند در شرایط کنونی طبق قانون مبارزه با پولشویی درگاه هایی با مبادلات برای رمز ارزها باید مسدود شوند.

او با تاکید بر اینکه باید در نظر داشت که ریسک های رمزارزها در اختیار بانک مرکزی و ... نیستف گفت: برای معاملات رمز ارزها در کوتاه مدت باید رویکرد بینابینی وجود داشته باشد، تا مردم با ریسک های رمزارزها آشنا شوند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ماینرها را صادر می کند ، گفت: این مجوز در شرایط کنونی برای هر کسی مجوز صادرات نمی کنند، اما به طور کلی باید رمزارزها دسته بندی شوند و از رمز ارزها برای تبادلات بین المللی همچون واردات و ... استفاده کرد.

او با بیان اینکه نگرانی هایی درباره بخش خارج از کنترل رمز ارزها وجود دارد، گفت: صرافی های باید فعالیت کنند و نظارت بیشتری  انجام شود زیرا معاملات رمز ارزها وارد ریسک های بالایی شده و تنها راهکار جلوگیری از آسیب به سرمایه افزایش آگاهی مردم است تا درباره این شرایط مطلع باشند،

او با اشاره به اینکه نمی توان با این موضوع برخورد قضائی کرد، افزود: برای نمونه وقتی درباره این مساله هنوز به خوبی جرم انگاری نشده پلیس می گوید دقیقا باید با چه چیزی برخورد کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وضعیت موضع گیری ها در جهان نشان می دهد که معاملات ارزهای دیجیتال تا حدودی در جهان مورد پذیرش قرار گرفته، هرچند به تازگی در برخی کشورها سیاست های محدودیت کننده وضع شده است، اما رمز ارزها در نهایت مسیر خود را طی کرده و  همانطوری که برخی ماینرها با نظارت دولت در در ایران استخراج می شوند و حتی گفته می شود بخشی از ارز مورد نیاز واردات کالا در ایران از طریق رمزارزها تامین می شود احتمال دارد در آینده مبادلات رمز ارزها رسمی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه