English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

عبور شاخص کل از حمایت یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد

شاخص کل بورس روز سه شنبه با افتی 15 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 523 هزار واحد رسید که پایین تر از حمایت یک میلیون و 530 هزار واحدی است، اما با توجه به اینکه معاملات به صورت متعادل انجام می شود و صف های فروش سنگین شکل نگرفته است.

عبور شاخص کل از حمایت یک میلیون و 530 هزار واحد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، شاخص کل بورس روز سه شنبه با افتی 15 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 523 هزار واحد رسید که پایین تر از حمایت یک میلیون و 530 هزار واحدی است، اما با توجه به اینکه معاملات به صورت متعادل انجام می شود و صف های فروش سنگین شکل نگرفته است و حقوقی ها هم در بازار تقاضای خوبی شکل داده اند به نظر می رسد که اصلاح بازار مقطعی خواهد بود و احتمال دارد اصلاح شاخص در هفته آینده هم ادامه داشته باشد و تا سطح یک میلیون و 480 هزار واحد افت داشته باشد.

روز سه شنبه شاخص کل هم وزن که نشان دهند وضعیت کلی بازار است حدود یک درصد افت داشته است و شاخص گروه های صنعتی پالایشی و پتروشیمی هم کمی بیشتر از یک درصد افت داشته است و شاخص گروه هایی مانند کاشی و سرامیک و گروه زراعت رشدی تقریبا 2 درصدی داشته و شاخص کانی های فلزی و فلزات هم تغییر چندانی نداشته و حوالی صفر باقی مانده است. بیشترین افت شاخص گروه های بورسی مربوط به زغال سنگی ها، محصولات چوبی، چاپ و وسایل ارتباطی بوده که بین 3 تا 4 درصد افت داشته اند.

در حال حاضر نخستین سطح حمایتی شاخص کل بورس سطح یک میلیون و 470 هزار واحدی است و در صورتی که شاخص از این عدد عبور کند با مهمترین حمایت خود یعنی یک میلیون و 450 هزار واحدی روبرو خواهد شد که با توجه به اینکه اقتصاد کشور با تورم بالایی روبرو هست و تاکنون نکته مثبتی مبنی بر افت تورم بروز نکرده است به نظر می رسد که در همین محدوده کف سازی اتفاق بیفتد.

از طرف دیگر دولت سیزدهم اعلام کرده است که از بورس حمایت خواهد کرد و این موضع گیری باعث شده همه سهامداران امیدوار باشند که تا پایان سال شاخص کل بار دیگر سقف قبلی خود یعنی یک میلیون و 100 هزار واحد را خواهد دید هرچند باید پذیرفت که در یک سال گذشته برخی نمادها رشد زیادی داشته اند و باید اصلاح کنند و این به معنای این نیست که تمام نمادها همچنان به رشد خود ادامه می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه