English

در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

ریسک های بورس در شاخص یک میلیون و پانصد هزار واحد

احمد جانجان گفت: برخی نمادهایی که P/E فورواردر 3 دارند قیمت آنها با دلار 23 هزار تومان هم بسیار جذاب هستند و در شرایط کنونی بازار یکسان رشد نکرده انتظار می رود بعد از مدتی نمادهای کوچکتر بنیادی هم رشد خود را شروع کنند.

ریسک های بورس در شاخص یک میلیون و پانصد هزار واحد

یک کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه اصلاح در ذات بازار است، گفت: زمانی که پی بر یی سهام های بنیادی بالا برود سهامداران سیو سود می کنند و نمادها اصلاح می کند اما زمانی که چشم انداز اقتصاد را منفی در نظر می گیریم و تورم و کسری بودجه و ... وجود داشته باشد بازارها با تاخیر زمانی به این تورم پاسخ خواهد داد و بورس به رشد خود ادامه می دهد.

احمد جانجان با تاکید بر اینکه  شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و 100 هزار واحدی نمادها زیر ارزش واقعی شان بودند، تصریح کرد: به دلیل اینکه دولت قبلی وعده دلار 15 هزار تومانی داده بود در آن زمان بازار خیلی اصلاح کرده بود و در ادامه روند رشد نمادها آغاز شد به طوری که نمادهای دلاری رشد کردند و شاخص 50 شرکت بزرگ بین 51 تا 65 رصد رشد داشته اما سهم های غیربنیادی و کوچکتر رشد نکردند و حتی برخی از آنها بیشتر اصلاح کردند و  سهامداران نسب به این موضوع معترض هستند اما باید توجه داشت که در ادامه نمادهای کوچک بنیادی هم رشد خواهند کرد.

او افزود: برخی نمادهایی که پی بر یی فورواردر 3 دارند با دلار 23 هزار تومان هم بسیار جذاب هستند و در شرایط کنونی انتظار می رود بعد از مدتی نمادهای کوچکتر بنیادی هم رشد خود را شروع کنند و تنها آنچه امروز به عنوان ریسک بازار در نظر گرفته می شود کاهش قیمت ارز و پالس های مذاکرات وین است.

این کارشناس بورس با تاکید بر اینکه پول هوشمند وارد نمادهای بنیادی کوچک شود می تواند عقب ماندگی رشد آنها را جبران  کند، اظهار کرد: در حال حاضر خیلی ها باور نکرده اند که تورم 60 درصدی داریم و این مساله هنوز روی کلیت بازار تاثیر نگذاشته و اگر بعد از مدتی این تورم تثبیت شود  نمادهای که حتی زیان ده هم هستند رشد خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه