English

خبر بازگشت برندهای کره ای لوازم خانگی جعلی است

رئیس اتاق ایران و کره جنوبی با بیان اینکه خبر بازگشت برندهای کره ای لوازم خانگی جعلی است گفت: طبق استعلامات انجام شده از مقامات کره جنوبی این خبر صحت ندارد.

خبر بازگشت برندهای کره ای لوازم خانگی جعلی است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین تنهایی رئیس اتاق ایران و کره جنوبی با بیان اینکه خبر بازگشت برندهای کره ای لوازم خانگی جعلی است گفت: این شایعات شیطنت رقباست تا ذهنیت مردم را نسبت به این دو برند خراب کنند.  در این رابطه ما موضوع را از وزارت خارجه نیز پیگیری کردیم و آنها هم اظهار بی اطلاعی کردند. طبق استعلامات انجام شده از مقامات کره جنوبی این خبر صحت ندارد. 

اما در مورد خبر بازگشت برندهای کره ای لوازم خانگی که بعد از گذشت سه هفته از انتشار آن، در زمان فعلی سبب نگرانی برخی جریان‌‌های فعال در صنعت لوازم خانگی شده است، چند نکته قابل ذکر است.

ضربه سیاسی‌کاری به صنعت لوازم خانگی

همچنین رئیس هیات مدیره انجمن صنعت لوازم خانگی ایران نیز با اشاره به ضرر برخورد سیاسی و احساسی با موضوع واردات لوازم خانگی گفت: در مورد واردات برندهای خارجی لوازم خانگی ضروری است. اما استراتژی صنعتی تدوین و تصمیمی گرفته شود که به نفع تولید باشد و در درازمدت منافع ملی را تضمین کند.

مهندس علیرضا دانیالی، سیاسی‌کاری در این زمینه و پشت شعار و.. پنهان شدن را به نفع صنعت نمی‌‎داند و معتقد است باید براساس سیاست‌های کلان صنعتی و اقتصادی کشور در این زمینه عمل کرد.

دانیالی با بیان اینکه وظیفه‌ دولت‌ها و حاکمیت در همه جای دنیا حمایت از تولید ملی و داخلی است، این حمایت‌ها باید ضابطه‌مند، محکم، منطقی و در راستای رشد صنعتی و توسعه اقتصادی کشور باشد و در شرایطی صورت گیرد که در بازار داخلی رقابت باشد و انحصاری شکل نگرفته باشد.

وی با اشاره به اشتباهات گذشته در مورد برندهای خارجی می‌گوید: زمانی بود که ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار داخلی کشور در دست برندهای خارجی بود و در راستای برندسازی این شرکت‌ها فعالیت می‌کردیم، این روند مطمئنا روند درستی نبود و باید متوقف می‌شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنعت لوازم خانگی ایران با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها، شرکت‌های خارجی تمایلی به سرمایه‌گذاری و مشارکت در ایران ندارند، افزود: اگر قرار باشد شرکتی در بازار ایران حضور پیدا کند، دانش فنی بیاورد، سرمایه‌گذاری صورت گیرد و نه فقط محصول نهایی بدون ایجاد ارزش افزوده برای کشور وارد شود، باید شرایط ایجاد سرمایه‌گذاری در اقتصاد سیاسی کشور حل شود.

دانیالی با تاکید بر اینکه از طرف دیگر باید نگاه عادلانه به فعالیت و ورود برندهای خارجی به بازار کشور داشته باشیم، گفت: در چند سال گذشته برخی برندهای خارجی وارد بازار ایران شدند و سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دادند و دانش فنی و انتقال تکنولوژی هم صورت گرفت، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا و به این دلیل که بازار آمریکا در مقایسه با ایران بازار بزرگ‌تری محسوب می‌شد، مجبور به ترک ایران شد. اما در همین زمان بسیاری برندهای خارجی دیگری هم بودند که اساسا وارد بازار ایران نشدند.

وی ادامه داد: باید تفاوتی بین این برندها که وارد بازار داخلی شدند و سرمایه‌گذاری کردند و برندهایی که در همان شرایط حاضر نشدند، وارد بازار ایران شوند و سرمایه‌گذاری انجام دهند، قائل باشیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنعت لوازم خانگی ایران در پایان خبر بازگشت برندهای کره ای لوازم خانگی گفت: در حال حاضر معتقدم ورود شرکت‌های خارجی به ایران باید منوط به این باشد که با شرکت‌های داخلی جوینت شوند، دانش فنی و انتقال تکنولوژی صورت گیرد، صادرات انجام شود و براساس استراتژی صنعتی در این زمینه پیش رویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه