English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

بازار سهام در خوف و رجاست

در حالی بازار بورس تهران ابتدای صبح دوشنبه را مثبت آغاز کرد که قدرت فروشنده ها در ساعت های پایانی به شدت افزایش یافت، پیش بینی ها حکایت از این دارد که اصلاح شاخص کل بورس تهران موقتی خواهد بود و همچنان بورس در روندی صعودی باقی می ماند.

بازار سهام در خوف و رجاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حالی بازار بورس تهران ابتدای صبح دوشنبه را مثبت آغاز کرد که قدرت فروشنده ها در ساعت های پایانی به شدت افزایش یافت، بر همین مبنا بیش از 3 هزار واحد از رشد شاخص کل بورس را پس گرفتند و امروز شاخص کل در محدوده یک میلیون و 542 هزار واحد بسته شد.

در دو روز اخیر بسیاری از نمادها با آخرین قیمت منفی و قیمت پایانی مثبت بسته می شوند که حکایت از افزایش هیجان بازار است و بسیاری از سهامداران به محض اینکه کمی صف های خرید کم می شود یا نمادها در وضعیت متعادل معامله می شوند سهام خود را به سرعت حتی با قیمت های پایین تر عرضه می کنند و این مساله تحت تاثیر انتظار بازار بر اصلاح قیمت است.

هرچند بسیاری از فعالان بازار سرمایه معتقدند سیگنالی که منجر به اصلاح شاخص کل بورس شود در بازار نمایان نشده است، در واقع پس از اینکه افغانستان در تسلط طالبان درآمد قیمت ارز افزایش پیدا کرد، زیرا بازار ارز کابل در نرخ ارز ایران تاثیر زیادی دارد و در هفته های گذشته این کشور با چالش های زیادی در زمینه ارز و منابع پولی مواجه بوده به همین دلیل پیش بینی ها حکایت از این داشت که نوسانات رو به پایین قیمت ارز در ایران موقتی است. با این حال پس از اینکه گفته می شود که استان پنجشیر افغانستان به تسلط طالبان درآمده و احتمال کاهش التهاب های سیاسی و اقتصادی برای این کشور وجود دارد، از این رو قیمت ارز در ایران هم فعلا از ثبات نسبی برخوردار است.

در شرایط کنونی بورس تهران تابع متغیرهای اقتصادی همچون تورم، کسری بودجه، قیمت ارز و سیگنال های مذاکرات وین است که همه این فاکتورها تاکنون سیگنالی منفی برای بورس تهران صادر نکرده اند، به همین دلیل پیش بینی می شود که شاخص کل بورس در این محدوده کف سازی کند و بعد از یک استراحت وقتی روند صعودی خود را دوباره از سر بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی