English

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۵ شهریور ۱۴۰۰/ برنت به ۷۱ دلار و ۲۳ سنت رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 16 سنت معادل 0.2 درصد رشد به 71 دلار و 23 سنت رسید.

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۵ شهریور ۱۴۰۰/ برنت به ۷۱ دلار و ۲۳ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت همزمان با تعطیل شدن فعالیت شرکت های نفتی در خلیج مکزیک به دلیل در پیش بودن یک طوفان احتمالی قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 16 سنت معادل 0.2 درصد رشد به 71 دلار و 23 سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت نفت برنت 1.6 درصد افت کرده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 16 سنت معادل 0.2 درصد رشد به 67 دلار و 58 سنت رسید و بخشی از افت قیمت 1.4 درصدی دیروز را جبران کرد. نفت خام امریکا در مسیر ثبت رشد هفتگی بیش از 8 درصدی قرار دارد که بیشترین رشد از اوایل ماه فوریه خواهد بود.

نفت برنت هم عمدتا به دلیل امیدواری ناشی از مهار سویه دلتا در چین در مسیر جهش هفتگی بیش از 9 درصدی قرار دارد که بزرگترین افزایش هفتگی از ژوئن 2020 تاکنون است.

شرکت های نفتی از دیروز خارج کردن کارکنان خود از سکوهای مستقر در خلیج مکزیک را آغاز کرده اند و شرکت های بی اچ پی و بی پی گفته اند شروع به متوقف نمودن تولید در سکوهای فراساحلی نموده اند. این مناطق احتمالا در روزهای پایانی هفته شاهد طوفانی سهمگین خواهد بود.

میادین فراساحلی خلیج مکزیک 17 درصد تولید نفت خام آمریکا را تشکیل می دهند و بیش از 45 درصد ظرفیت پالایشگاهی این کشور در طول ساحل خلیج مکزیک قرار دارد.

کاهش تولید نفت آمریکا سبب شده تا افت قیمت های روز پنجشنبه تا حدودی خنثی شود.

موسسه تحقیقاتی ای ان زد در یادداشتی نوشت: «نگرانی های کوتاه مدت بازار از طوفان جدی است. انتظار می رود طوفان قدرتمند باشد و در اوایل هفته آینده در خلیج مکزیک و تگزاس خساراتی بر جای بگذارد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی