English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در گفتگو با خبرگزاری موج؛

افزایش نظارت بر قیمت عرضه سیمان / مصوبه اخیر افزایش قیمت نان منتفی است

یدالله صادقی گفت: اجرای مصوبه ای اخیر افزایش قیمت نان منتفی شده است و نانوایی که نان را بالاتر از قیمت های ابلاغ شده ای قبلی بفروشند از طریق تعزیرات برخورد خواهد شد.

افزایش نظارت بر قیمت عرضه سیمان / مصوبه اخیر افزایش قیمت نان منتفی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت مجری سیاست گذاری ها است، گفت: در شرایط کنونی قیمت کالاها توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالا تعیین می شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت هم موظف به نظارت بر قیمت گذاری کالاهاست.

یدالله صادقی با بیان اینکه در هفته های گذشته موضوع نظارت بر قیمت عرضه سیمان به صورت جدی دنبال شده است، افزود: به طور قطع هر گونه افزایش قیمت کالا خارج از چارچوب مصوبات تخلف است و سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب کمیته های بازرسی به این موضوع رسیدگی می کند و اگر تولیدکننده های محصول را گرانتر از نرخ مصوب در بازار عرضه کنند پس از تشکیل پرونده به تعزیرات برای برخورد قانونی معرفی می شوند.

او با تاکید بر اینکه نظارت بر قیمت گذاری تمام کالاهای که روی آنها قیمت درج می شود توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می شود، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت روی موضوع تغییر قیمت برخی کالاها وظیفه ای ندارد و پس از ابلاغ مصوبه قیمت گذاری به نحو اجرای آن توسط اتاق اصناف و اتحادیه ها نظارت می کنیم.

 وضعیت نظارت بر قیمت نان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران درباره وضعیت نظارت بر قیمت نان ، تصریح کرد: تولیدکننده های نان مدعی هستند که دو ساله قیمت نان تغییر نکرده است از این رو خواستار افزایش قیمت هستند و در حال حاضر هم مصوبه ای افزایش قیمت نان که اخیرا انجام شده منتفی است، از این رو هرگونه افزایش قیمت نان توسط نانوایی ها خارج از چارچوب مصوبه برخورد خواهد شد.

او درباره اینکه فعالیت واحدهای صنفی در تهران به چه شکلی مجاز است، اظهار کرد: طبق ابلاغ ستاد ملی کرونا در حال حاضر که تهران در وضعیت قرمز قرار دارد تنها گروه یک اصناف مجاز به فعالیت هستند و گروه های دوم و سوم نباید فعالیتی داشته باشد، البته هم اکنون زمینه فعالیت آنها هم وجود ندارد و ... ممکن است برخی از آنها تخلف کنند اما با توجه به اینکه اتاق اصناف، نیروی انتظامی و اتحادیه ها گشت ویژه دارند اصناف مورد بازرسی قرار می گیرند و اگر مغازه ای خارج از ابلاغیه فعالیت داشته باشد با او برخورد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در هفته های اخیر بار دیگر با افزایش نرخ ارز موج گرانی در کشور آغاز شده است و بسیاری از عرضه کنندگان کالا بدون اینکه مصویبه ای برای افزایش قیمت داشته باشند قیمت کالاهای خود را گران کرده اند و این مساله باعث بروز نارضایتی هایی در سطح جامعه شده است. در حال حاضر بسیاری از فعالان بازار معتقدند که برخی با فعالیت های دلالی منجر به بروز نوسانات در قیمت ها شده اند، البته هم اکنون با افزایش قیمت ارز مشکلاتی برای تامین مواد اولیه برخی کالاها وجود دارد و دولت باید سیاست های را در زمینه تامین به موقع ارز اجرایی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه