English

امضای قرارداد دانش فنی کک سوزنی برای استفاده در صنعت فولاد

صنعت فولاد امروز به 54 هزار تن کک سوزنی در سال نیاز دارد و در سال های آینده برای تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور به 94 هزار تن الکترود گرافیتی نیاز دارد که کک سوزنی از مواد مورد استفاده در این محصول است.

امضای قرارداد دانش فنی کک سوزنی برای استفاده در صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم امضای قرارداد دانش فنی کک سوزنی با شرکت پخش و پالایش با اشاره به اینکه تولید کک  برای صنعت فولاد از دستاوردهای بوده است که در زمان تحریم ها بدست آمده است، گفت: بومی سازی و تولید این محصول ارزش افزوده بالایی در صنعت فولاد برای کشور به همراه خواهد داشت.

جعفر توفیقی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه 290 میلیون یورویی منعقد می شود، افزود: این قرارداد که بین پالایشگاه امام خمینی و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد می شود در راستای تولید الکترود گرافیتی مورد استفاده در صنعت فولاد است که در زمان تحریم ها واردات آن با چالش مواجه شده بود.

او افزود: طبق این قرارداد سالانه 90 هزار تن کک سوزنی تولید خواهد شد.

همچنین رمضانپور مدیرعامل پالایشگاه نفت امام خمینی در مراسم امضای قرارداد دانش فنی کک سوزنی با اشاره به اینکه در سال گذشته علاوه بر استمرار تولید پروژه های متعددی از طریق ایجاد ارزش افزوده اجرایی شده است، گفت: دو محصولی نرمال هگزان و نرمال پنتن که پیش از این ارز بری داشتند سال گذشته در پالایشگاه شازند تولید و مانع خروج 55 میلیون دلار  از کشور شده است.

رمضانپور با تاکید بر اینکه بنزین نامرغوب در پالایشگاه فرآوری شد و به کیفیت بنزین یورو4 رسید، تصریح کرد:  در حال اجرای این پروژه بنزین با کیفیت در مجموعه مورد استفاده قرار گرفت و میزان آلایندگی در پالایشگاه کاهش یافت.

او با تاکید بر اینکه صنعت فولاد امروز به 54 هزار تن کک سوزنی در سال نیاز دارد، گفت: در سال های آینده برای تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور به 94 هزار تن الکترود گرافیتی نیاز دارد که کک سوزنی از مواد مورد استفاده در این محصول است.

او با اشاره به اینکه تولید کک سوزنی مازوت پالایشگاه را به صفر می رساند، گفت: در حال حاضر تولید مازوت در پالایشگاه شازند ده درصد است و امیدواریم که در آینده این محصول به فرآورده با ارزشی مانند بنزین یورو4 تبدیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی