English

عضو جامعه مهندسین شهرساز ایران؛

مشکل مسکن و حاشیه نشینی تهران با شورایی از متخصص ها فقط حل می شود

عضو جامعه مهندسین شهرساز ایران با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی شهر تهران باید ساماندهی حاشیه نشینان باشد، گفت: در حال حاضر تهران با مشکل مسکن و حاشیه نشینی مواجه است و عده ای تلاش دارند با لیست هایی از افراد با نفوذ، ورزشکار و معروف مانع از ورود افراد متخصص شوند و ورود این افراد به شورای شهر به مشکلات آتی شهر می افزاید.

مشکل مسکن و حاشیه نشینی تهران با شورایی از متخصص ها فقط حل می شود

عضو جامعه مهندسین شهرساز ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه حاشیه نشینان شهر تهران دارای معضلات بسیاری دارند، گفت: خدمات شهری باید عادلانه و به طور متناسب در اختیار تمام شهروندان قرار گیرد و نباید تنها قسمت خاصی از شهر مورد توجه قرار گیرد.

غلامحسین رهبر نیا  با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی شهر تهران باید ساماندهی حاشیه نشینان باشد، افزود: رفتار متقابل شهر و شهروند بسیار مهم است یعنی به همان اندازه که شهروند به شهر متهعد است به همان اندازه هم شهر به شهروند باید خدمت کند. از این رو پارلمانی شهری باید جایگاه افرادی باشد که متخصص در کار شهر و شهرسازی باشند.

او با انتقاد از اینکه برخی افراد از شهرت خود برای ورود به انتخابات استفاده می کنند گفت: چرا باید شورای شهر تهران محلی برای یکسری هنرمند و ورزشکاران معروف باشد در حالی که تهران به عنوان پایتخت باید شورای شهری از افراد متخصص و کارآمد و دارای برنامه به جهت گسترش و پیشرفت شهر داشته باشد.

رهبر او با نگاهی به برنامه های که در شورای شهر تهران باید دنبال شود، گفت: تلاش برای پایدار نمودن شهر، کاهش ترافیک و آلودگی، شهر دوست دار کودک، شهر شاد و با نشاط از جمله برنامه‌های مورد توجه است.

او با تاکید بر اثرگذاری انتخاب هوشمند در شورای شهر گفت: با توجه به وضعیت کنونی شهر و مسکن تهران مردم باید دست به انتخاب هوشمند بزنند تا انشاالله با ورود افراد متخصص و کاربلد هدف های هوشمند هم در شهر اجرایی شود تا در نهایت به شهر هوشمند و شاد دست پیدا کنیم.

عضو باشگاه پژوهشگران ایران  به برخی معضلات انتخابات شورای شهر اشاره کرد و افزود: امروزه متاسفانه لیست بازی در مدیریت کاندیدای شورای شهر زیاد شده است. لیستی از سوی برخی افراد با نفوذ و انحصاری تهیه می شود که تحت اعتقادات و تفکرات خودشان است و این جفایی در حق دیگر کاندیدها است.

عضو جامعه مهندسین شهرساز ایران در خطاب به مردم شریف تهران گفت: شهروندان تهرانی باید با تحقیق و تفحص در رزومه کاندید ها لیست خود را انتخاب کنند نه اینکه یک لیستی تحت قدرت بالا بیاید و همان لیست وارد شورای شهر شوند. در واقع مردم باید موضوع شورای شهر را جدی بگیرند چرا که در آینده خودشان و فرزندانشان تاثیر مستقیم دارد و دست به انتخابی بزنند که افراد صلاحیت دار و با برنامه و متخصص برای شهرشان تصمیم بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه