English

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

افزایش قیمت خوراک عامل کاهش سرمایه گذاری در پتروشیمی / افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی

بهزاد محمدی گفت: افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها منجر به کاهش سرمایه گذاری در پروژه های جدید پتروشیمی شده است و سرمایه گذاران باید قیمت های جدید را در اجرای پروژه های خود مد نظر قرار دهند.

افزایش قیمت خوراک عامل کاهش سرمایه گذاری در پتروشیمی / افزایش 25 میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سالانه تقاضای فرآورده های نفتی به 9 دهم درصد رسیده گفت: رشد تقاضا برای فرآورده های پتروشیمی به 5 درصد رسیده است.

بهزاد محمدی با بیان اینکه 58 سال از عمر صنعت پتروشیمی می گذرد، افزود : سال گذشته با بهره برداری از 17 پروژه پتروشیمی ظرفیت تولید به 90 میلیون تن رسیده است.

او افزود: در سال گذشته حدود 40 میلیون تن خوراک در صنعت پتروشیمی مصرف شده است و با اجرای 50 پروژه پتروشیمی میزان مصرف خوراک بیش از 2 برابر افزایش می یابد که برابر با 2.2 میلیون بشکه نفت خام است.

محمدی با اشاره به اینکه 30 درصد تولید در بازار داخلی مصرف می شود، تصریح کرد: در سال گذشته با وجود کرونا حدود 25 میلیون تن صادرات پتروشیمی داشته ایم و  10 میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته ایم و 5 میلیارد دلار درآمد داخلی داشته ایم.

او با تاکید بر اینکه در افق 1404 حدود 20 محصول جدید عرضه خواهد شد، تصریح کرد: سال گذشته 25 میلیون تن بر تولید محصولات پتروشیمی افزوده شد که رکوردی در صنعت پتروشیمی است.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه امسال ده پروژه پتروشیمی بهره برداری می شود، اظهار کرد: تا پایان سال 1404 ظرفیت تولید پتروشیمی به بیش از 135 میلیون تن می رسد.

او با اشاره به اینکه 79 میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است، اظهار کرد: تا پایان سال 1404 سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به 105 میلیارد دلار می رسد.

او با اشاره به اینکه امروز نخستین طرح بزرگ پتروشیمی در اسلام آباد غرب در حال اجرا است، گفت: تا سال 1403 شاهد بهره برداری و تولید پروپیلن از این کارخانه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره تاثیر افزایش قیمت خوراک در پروژه های پتروشیمی گفت: افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها منجر به کاهش سرمایه گذاری در پروژه های جدید پتروشیمی شده است و سرمایه گذاران باید قیمت های جدید را در اجرای پروژه های خود مد نظر قرار دهند.

محمدی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری موج درباره میزان وابستگی ایران به تکنولوژی های خارجی در صنعت پتروشیمی گفت: در حال حاضر در برخی پروژه های پتروشیمی به فناوری های خارجی وابسته هستند و بومی سازی فناوری در ساخت این پروژه ها بسیار زمانبر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ظرفیت تولید پروپیلن در ایران به یک میلیون تن رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر برای تولید پروپیلن نیم نگاهی به صادرات این محصول به عراق و ترکیه داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه