English

جوابیه وزارت صنعت درباره گزارش «وزارت صمت مقصر رسوب ۵۰۰ خودرو در گمرک»

وزارت صنعت درباره گزارش خبرگزای موج با عنوان«وزارت صمت مقصر رسوب 500 خودرو در گمرک» یک جوابیه ارسال کرده و خبرگزاری موج به طور کامل منتشر کرده است.

جوابیه وزارت صنعت درباره گزارش «وزارت صمت مقصر رسوب 500 خودرو در گمرک»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزارت صنعت درباره گزارش خبرگزای موج با عنوان«وزارت صمت مقصر رسوب 500 خودرو در گمرک» یک جوابیه ارسال کرده و خبرگزاری موج به طور کامل منتشر کرده است.

در جوابیه وزارت صنعت آمده است که بدنبال انتشار مطلبی با عنوان " وزارت صمت مقصر رسوب 500 خودرو در گمرک" در مورخ 16/2/1400، مقتضی است مطابق قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها در اولین فرصت نسبت به انتشار توضیحات ارسالی از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نماید . 

بدنبال انتشار گزارشی با عنوان "وزارت صنعت مقصر رسوب ۵۰۰۰ خودرو در گمرگ " در مورخ 16/2/1400، بدینوسیله توضیحات ارسالی از سوی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت جهت آگاهی مخاطبان و تنویر افکار عمومی به شرح زیر ارائه شود

- مطابق ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات «ورود کلیه کالاهای قابل ورود موکل به ثبت سفارش و اخذ مجوز ورود از وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت سایر شرایط مقرر خواهد بود». لازم به توضیح است بخشی از خودروهای سواری موجود در گمرکات کشور فاقد ثبت سفارش بوده و صاحبان آنها قبل از اخذ مجوز ثبت سفارش از وزارت متبوع، اقدام به ورود خودروهای خود به گمرکات اجرایی نموده اند، که در حال حاضر ثبت سفارش خودروهای سواری بر اساس تصمیم مورخ 30/3/1397 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بعنوان گروه چهار اولویت کالایی و کالای غیر قابل ورود، ممنوع است. لذا تا اتمام ممنوعیت مذکور وزارت متبوع قانوناً از انجام ثبت سفارش کلیه کالاهای ممنوع از جمله خودرو سواری معذور است. 

- تعدادی از خودروهای موجود در گمرکات کشور دارای ثبت سفارش بوده اما بدلیل مشکلات قضایی و بنابر دستور مدعی العموم در گمرکات اجرایی در وضعیت توقیف می باشند. بدیهی است در صورت رفع سوء اثر از موارد مزبور و اعلام از سوی مراجع قضایی، مراتب حسب مورد جهت تمدید یا اصلاح ثبت سفارشات مربوطه قابل اقدام می باشد. 

- تعدادی از خودروهای موجود در گمرکات کشور که دارای ثبت سفارش و فاقد پرونده قضایی هستند، واجد سایر شرایط و ضوابط مقرر نظیر کارت بازرگانی معتبر (بدلیل بدهی مالیاتی)، ضوابط مندرج در آیین¬نامه اجرایی ضوابط فنی واردات خودرو، عدم ساخت یا منشاء کشور آمریکا و سایر مقررات مربوطه نبوده و تمدید ثبت سفارشات آنها فاقد وجاهت قانونی است. 

صمت 1

 

صمت 2

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه