English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

آزاد شدن واردات از پاکستان قیمت انبه را کاهش داد

قیمت انبه که هفته گذشته به دلیل ممنوعیت صادرات انبه از پاکستان به شدت در بازار ایران افزایش یافته بود و به کیلویی 250 هزار تومان رسیده بود با آزادسازی صادرات این میوه، قیمت هر کیلوی آن در بازار ایران به 130 هزار تومان رسید.

آزاد شدن واردات از پاکستان قیمت انبه را کاهش داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، قیمت انبه که هفته گذشته به دلیل ممنوعیت صادرات انبه از پاکستان به شدت در بازار ایران افزایش یافته بود، به طوری که واردات این محصول از طریق کشورهای دیگر همچون مصر و یمن انجام می شد و از آنجایی که قیمت انبه این کشورها گرانتر تمام می شد در بازار ایران انبه به کیلویی به کیلویی 250 هزار تومان رسیده بود و در فروشگاه ها هر انبه بین 50 تا 60 هزار تومان فروخته می شد.

 با آزادسازی صادرات انبه میوه از پاکستان قیمت هر کیلوی آن در بازار ایران به 130 هزار تومان رسیده و قیمت انبه یمنی حدود 150 هزار تومان است و انبه هندی هم که کیفیت پایین تری دارد حدود 110 هزار تومان فروخته می شود.

پیگیری های خبرنگار خبرگزاری موج از مراکز توزیع میوه و تره بار نشان داد که برخی افراد پس از واردات انبه به ایران آن را به سایر کشورها صادرات می کنند تا از طریق درآمد ارزی بتوانند به سود بیشتری دست پیدا کنند، این در حالی است که قیمت انبه در یک سال گذشته در بازار ایران به شدت افزایش یافته و قبلا نرخ آن در بازار کیلویی 70 تا 80 هزار تومان بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه