English

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرگزاری موج؛

مرسوله های پستی از مقصد هند دو هفته قرنطینه می شوند

رمضانعلی سبحانی فر گفت: با توجه به شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در هند، مرسوله های پستی از مقصد هند دو هفته قرنطینه می شوند و پس از ضدعفونی برای دریافت کننده ها ارسال می شود.

مرسوله های پستی از مقصد هند دو هفته قرنطینه می شوند

مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در یکسال گذشته با افزایش شیوع ویروس کرونا میزان حجم مرسولات پستی افزایش یافته است، گفت: بسیاری از مردم در سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا، خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دادند، به همین دلیل نه تنها میزان مرسولات از نظر تعدادی افزایش داشته، از نظر حجمی هم رشد قابل توجهی داشته است.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه رشد تجارت الکترونیک در سال های اخیر قابل توجه بوده است، افزود: در حال حاضر سیاست ما این است که در بخش بازرگانی خارجی هم سهم داشته باشیم، از این رو در سال های اخیر زیرساخت های پستی را تقویت کرده ایم و مراکز استانی که ترافیک مرسولات آنها به بیش از 10 هزار رسیده مراکز مبادله هوشمند در آنجا راه اندازی شده است.

 افزایش ترافیک مرسولات

او با تاکید بر اینکه در یکسال گذشته با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور ادامه داشته و کارکنان پست با تمام توان فعالیت داشته اند، اظهار کرد: در این یکسال نزدیک به 2 هزار نفر از کارکنان شرکت ملی پست به کرونا مبتلا شدند، اما این مساله منجر به اختلال در ارسال مرسولات نشده، زیرا به محض اینکه مبتلایان بهبود یافتند دوباره با رعایت پروتکل های بهداشتی در فرایند خدمت رسانی قرار گرفتند، به همین دلیل در یک سال گذشته با وجود افزایش ترافیک مرسولات ، خدمات با ایمنی و سرعت کافی ارائه شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پروتکل های بهداشتی که شرکت ملی پست برای دریافت مرسولات بین المللی رعایت می کند، گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در هند مرسوله های پستی از مقصد هند دو هفته قرنطینه می شوند و پس از ضدعفونی برای دریافت کننده ها ارسال می شود، البته این پروتکل ها برای مرسولات سایر کشورهای که شیوع ویروس کرونا در آنجا بالاست هم رعایت خواهد شد.

سبحانی فر درباره تغییراتی که در سال های اخیر در بخش واحدهای پستی به وجود آمده است گفت: در بین سال های 92 تا 95 حدود 18500 واحدهای پستی واحد در کشور وجود داشت که کاهش واحدهای روستایی پست در سال های 96 تا 99 تعداد مجموع واحدها به حدود 13000 واحد رسید.

افزایش سفارشات در امانت 

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در یکسال گذشته منجر به افزایش سفارشات در امانت و بسته های پستی شده است، تصریح کرد: آمار خدمات پستی در بخش سفارش امانت در سال های بین 92 تا 95 حدود 29600 سفارش بوده و در سال های بین 96 تا 99 سفارشات این بخش با رشدی 295 درصدی به حدود 117000 سفارش رسیده است از طرف دیگر تعداد خدمات نوین پستی هم رشدی 32 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در سال های اخیر به دلیل توسعه فناوری تجارت الکترونیک در دنیا افزایش یافته و ساختار صنعتی شرکت های الکترونیکی هم بر همین مبنا تغییر کرده است از این رو خریدها آنلاین بیشتر از گذشته انجام می شود، از طرف دیگر شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در کشورهای مختلف منجر به رشد سفارش های آنلاین شد و شرکت های پست هم ماموریت جدیدی پیدا کردند و به طوری که در شرایط کنونی سفارشات به صورت آنلاین انجام می شود و عملیات فیزیکی مراکز فروش و ... توسط شرکت های پستی انجام می می شود، در این فرایند شرکت های پست با سامانه ها ارتباطات الکترونیکی خود را توسعه داده اند تا بتوانند به مراکز سفارش گذاری متصل شود، در بسیاری از کشورها شرکت های پستی برای توسعه خدمات به شبکه های توزیع مراکز خرده فروشی هم متصل شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه