English

همه توان خود را برای گذر موفق از پیک ۱۴۰۰ به کار خواهیم بست

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: همه توان خود را برای گذر موفق از پیک ۱۴۰۰ به کار خواهیم بست.

همه توان خود را برای گذر موفق از پیک ۱۴۰۰ به کار خواهیم بست

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر ضمن اشاره به اهمیت اجرای همزمان برنامه‌های مدیریت بار و برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه فنی شبکه، اظهار کرد: همه توان خود را برای گذر موفق از پیک ۱۴۰۰ به کار خواهیم بست.

متولی زاده اظهار کرد: در این راستا، امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه، نخستین اقدام فراگیر سال ۱۴۰۰ با هدف گذر از پیک تابستان با سه محور اصلی آغاز شد.

او از مبارزه با دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز، تعدیل روشنایی راه‌های بین شهری و تعدیل روشنایی معابر را سه محور اصلی نخستین اقدام فراگیر امسال برشمرد و افزود: امسال این برنامه‌ها در قالب اقدام‌های فراگیر، پیگیری و اجرا خواهد شد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به افزایش درصدی مصرف برق در فروردین ماه گفت: این میزان رشد مصرف برق در فروردین ماه بی سابقه است و نشان از تابستانی سخت و گرم دارد.

به گفته متولی زاده، کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی، به دلیل کاهش بارندگی‌ها، باعث بهم خوردن تراز تولید و مصرف برق شده است و به همین دلیل همکاران ما در صنعت برق باید پیش بینی‌های لازم را برای مدیریت این شرایط و مصرف برق انجام دهند.

او با بیان این که تابستان‌های سخت چندسال گذشته را با موفقیت پشت سرگذاشتیم، تصریح کرد: امسال علاوه بر کاهش بارندگی‌ها، به دلیل قرارگرفتن در شرایط کرونایی و گرمای هوا، از هم اکنون شاهد افزایش مصرف برق هستیم و به همین دلیل نیازمند اقدامات جدیدتری هستیم.

متولی زاده یادآور شد: برگزاری این مانور‌ها و اقدام‌های فراگیر نشان می‌دهد که آمادگی انجام عملیات را از خودمان شروع کردیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این اقدام فراگیر ۶ هزار نفر از نیرو‌های عملیاتی در قالب ۱۲۰۰ اکیپ حضور دارند، تاکید کرد: علاوه بر اهداف سه گانه این اقدام فراگیر، از امروز مصرف برق ادارات و شرکت‌های تابعه وزارت نیرو با کاهش مصرف برق سیستم‌های سرمایشی تعدیل خواهد شد.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: در گام نخست مصرف برق ادارات صنعت برق و شرکت‌های تابعه وزارت نیرو با سختگیری تا ۵۰ درصد سال گذشته کاهش خواهد یافت و در گام بعدی برای اجرای این کار در سایر دستگاه‌های اداری، اقدام خواهد شد.

متولی زاده در عین حال از شرکت‌های توزیع خواست تا برای ارتباط گیری با مشترکان پرمصرف و ارائه اطلاعات لازم به این گروه‌ها برای کاهش مصارف برق، آمادگی داشته باشند.

او همچنین یادآور شد: همه باید بدانیم که مصرف برق یک کولرگازی به اندازه چندد ستگاه تنفس مصنوعی است که در این شرایط کرونایی مورد نیاز بیمارانی است که در بیمارستان‌ها در حال درمان هستند.

براساس این گزارش، شرکت توانیر از سال گذشته برنامه‌هایی را در پنجشنبه آخر هر ماه با عنوان مانور‌های سراسری یا اقدام‌های فراگیر برنامه‌ریزی و اجرا کرد که در قالب آن گروه‌های عملیاتی برق در سراسر کشور متناسب با اهداف برنامه تعریف شده، نسبت به رفع مشکلات شبکه اقدام می‌کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی