English

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۰/ برنت به ۶۲ دلار و ۶۰ سنت رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 35 سنت معادل 0.56 درصد کاهش به 62 دلار و 60 سنت رسید.

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۲۳ فروردین ۱۴۰۰/ برنت به ۶۲ دلار و ۶۰ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که تعداد موارد ابتلا به کرونا در برخی از کشورهای جهان مجددا افزایش یافته است، به رغم امیدها به رشد تقاضای انرژی در آمریکا همزمان با آغاز فصل سفرهای تابستانی قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 35 سنت معادل 0.56 درصد کاهش به 62 دلار و 60 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می با 35 سنت معادل 0.59 درصد افت به 58 دلار و 97 سنت رسید.

استفن شورک، تحلیلگر بازار نفت در یادداشتی نوشت: «در حال حاضر بازار جهت مشخصی ندارد. ما منتظر هستیم ببینیم که بالاخره روند حرکت بازار طی روزهای آتی افزایشی خواهد بود یا کاهشی.»

در حالی که آمریکا بیش از 70 میلیون نفر را واکسینه کرده، در اروپا همزمان با تشدید مقررات قرنطینه تعداد مبتلایان رو به کاهش است. اما در هند تعداد مبتلایان به ارقامی بی سابقه رسیده و سایر بخش های اروپا نیز با افزایش تعداد مبتلایان جدید مواجه اند.

به گفته تحلیلگران، این وضعیت سبب خواهد شد هرگونه احیای سفرهای بین المللی به تاخیر بیافتد و قیمت ها در آستانه آغاز فصل تابستان با نوسان چندانی همراه نباشد.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا دیروز در مصاحبه ای گفت، اقتصاد آمریکا در یک نقطه تعیین کننده قرار دارد. زیرا از یک سو انتظار می رود رشد اقتصادی و استخدام نیروی کار بیشتر در ماه های آتی سبب رونق کسب و کارها شود و از سوی دیگر بازگشایی زودهنگام کسب و کارها می تواند خطر شیوع مجدد کرونا را به دنبال داشته باشد.

در بخش تولید، طی هفته های اخیر هیچ سکوی حفاری جدیدی به سکوهای موجود اضافه نشده و این نشان دهنده حرکت محتاطانه شرکت های حفاری و تولید نفت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی