English

رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با خبرگزاری موج؛

احتمال تعطیلی مجدد اصناف وجود ندارد/ ۱۲۰۰ تن مرغ در تهران توزیع شد

قاسم نوده فراهانی درباره تاثیر قرمز شدن وضعیت کرونایی تهران بر کسب و کارها گفت: احتمال تعطیلی مجدد اصناف وجود ندارد؛ البته ما آمادگی اجرای کامل پروتکل ها را داریم و در بخش فعالیت اصناف نیز مشکل بازار مرغ هم برطرف شد و ۱۲۰۰ تن مرغ در تهران توزیع شد.

احتمال تعطیلی مجدد اصناف وجود ندارد/ ۱۲۰۰ تن مرغ در تهران توزیع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، روز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد که تهران مجدد در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است و احتمالا محدودیت های جدیدی برای شهرهای در وضعیت قرمز اعمال می شود. در یکسال گذشته که کشور با شیوع کرونا مواجه بوده چند مرتبه تعطیلی اصناف پرخطر را داشته ایم و به صورت عمومی هم محدودیت ساعتی اجرا شد؛ حالا باید دید در سال جدید وزارت بهداشت و ستاد کرونا چه سیاست هایی را اجرا خواهند کرد. هرچند گفته می شود که احتمال تعطیلی مجدد اصناف وجود ندارد.

رئیس اتاق  اصناف تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه هنوز محدودیت برای اصناف از سوی ستاد کرونا ابلاغ نکرده اند، گفت: به ستاد کرونا پیشنهاد کرده ایم که هر پروتکلی را که در زمینه اصناف صلاح می دادنند می توانیم اجرا کنیم، اما به دلیل شرایط اقتصادی کشور احتمالی تعطیلی مجدد اصناف وجود ندارد و می تواند برای معیشت مردم مشکل ساز شود.

قاسم نوده فراهانی با بیان اینکه در شرایط کنونی فقط مشکلاتی برای خرید در پاساژ ها وجود دارد، افزود: هر چند در حال حاضر مراجعه مردم برای خرید کاهش یافته است، تصریح کرد: اما می توانیم همکاری گسترده ای با ستاد کرونا و استانداری تهران در رابطه با اجرای پروتکل‌ های بهداشتی داشته باشیم حتی برای ورود پاساژها هم تب سنجی انجام دهیم.

او با تاکید بر اینکه مشکل اصلی برای کرونا در مکان های پرازدحام در مترو، اتوبوس و ... است که باید در این زمینه برنامه ریزی هایی هم انجام شود، تصریح کرد: در حال حاضر همه باید همکاری کنند تا حداقل، آسیب ها به مردم نرسد.

رئیس اتاق اصناف تهران درباره تصمیم گیری های جدید ستاد کرونا برای فعالیت اصناف اظهار کرد: در شرایط کنونی بعید به نظر می رسد که اصناف تعطیل شوند در سال گذشته مردم درباره کرونا اطلاعات کافی نداشتند اما امسال اطلاعات مردم بیشتر شده و امروز همه ما می دانیم که باید با کرونا زندگی کنیم از این رو در حال حاضر رعایت پروتکل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مردم باید مراقب خودشان باشند.

معظل اصناف در سال ۹۹

نوده فراهانی درباره وضعیت اصناف و بازار در یکسال ۱۴۰۰ گفت: در سال جاری تنها معضلی که داشتیم قیمت مرغ بود و بازرسی های از صف توسط سازمان صنعت و معدن و تعزیرات و ... انجام شده، دیروز وضعیت بازار مرغ به حالت عادی برگشته و ۱۲۰۰ تن مرغ وارد میادین تهران شده و امروز هم تزریق مرغ در بازار انجام شده است.

او با شاره به اینکه عرضه مرغ با قیمت تصویب شده انجام باید بشود، گفت: باید همه مرغ فروشی ها با نرخ ۲۴۹۰۰ تومان بفروشند و اگر گرانتر عرضه کنند با آنها برخورد می شود.

رئیس اتاق اصناف تهران تصرح کرد: هنوز عده ای از مردم خبر ندارند که مرغ به اندازه کافی در بازار وجود دارد و دیگر نیاز به ورود به صف ها برای خرید مرغ نیست، به همین دلیل در روزهای گذشته همچنان صف خرید وجود داشت.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر مردم نباید احساس کمبود کالا کنند، اظهار کرد: در شرایط کنونی می توان انبارهای تجاری را کنترل کنیم، اما نمی توانیم انبارهای خانگی را کنترل کنیم، زیرا وقتی مردم احساس کنند که کمبود مرغ وجود دارد با خرید زیاد آن را در خانه انبار می کنند که قابل کنترل نیست؛ بنابراین باید شرایط عرضه به گونه ای باشد که مردم مطمئن باشند با کمبود کالا مواجه نمی شوند.

نوده فراهانی با اشاره به اینکه فعلا عرضه مرغ قطعه قطعه شده هم ممنوع است، اظهار کرد: همه مرغ فروشی ها مکلف هستند مرغی که می خرند را به بازار عرضه کنند و هرگونه ذخیره سازی مرغ ممنوع است و باید براساس قیمت مصوب محصول را به مردم بفروشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یک ماه گذشته به دلیل تعطیلات نوروز تقاضا برای خرید مرغ افزایش یافته بود به همین دلیل بسیاری از مردم برای خرید بیشتر در صف های طولانی قرار گرفته بودند و این وضعیت به قدری وخیم شده بود که این صف ها پیش از گشایش مغازه ها تشکیل می شد و از طرف دیگر برخی مرغ فروشی ها، محصول قطعه بندی شده را با قیمت گزاف به مردم می فروختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه