English

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در پاسخ به خبرگزاری موج؛

هدفگذاری صادرات گندله در صورت موافقت وزارت صنعت / بازدهی سرمایه گذاری ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تقریبا سه برابر شد

رضا مسرور گفت: یکی از اقدامات صندوق بازنشستگی فولاد بهره برداری از طرح گندله سازی بوده که به دلیل عیار بالا قابلیت صادرات دارد و در صورت موافق وزارت صنعت اجرایی می شود همچنین اقدام دیگر صندوق تامین بودجه اجرای همسان سازی و متناسب سازی در سال ۱۳۹۹ از محل منابع داخلی صندوق بوده است

هدفگذاری صادرات گندله در صورت موافقت وزارت صنعت / بازدهی سرمایه گذاری ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تقریبا سه برابر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال های گذشته شرایط پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد نابسامان بوده، گفت: در برخی مواقع، حقوق بازنشستگان فولاد برای چندین ماه با تاخیر پرداخت می شد اما کنون شرایط به گونه ای است که حقوق بازنشستگان حتی برای یک روز هم به تاخیر نیفتاده و پرداخت حقوق روال منظمی دارد.

مسرور با بیان اینکه بازنشستگان از سال ۹۱ معوقاتی داشتند که با اخذ مجوز از هیات امنا و تامین منابع، اولین قسط معوقات در مرداد سال ۹۹ پرداخت و پرداخت معوقات در مهرماه به پایان رسیده است، افزود: بار مالی ناشی از اجرای همسان سازی و همسان سازی در سال جاری ۷۴۰ میلیارد تومان بود و با وجود رای دیوان عدالت اداری مبنی بر دولتی بودن صندوق، بودجه لازم برای اجرای این طرح تماما از محل منابع داخلی و سود حاصل از سرمایه گذاری ها در یک سال اخیر تامین شد.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای همسان سازی و افزایش سالیانه حقوق در سال ۹۹ در مجموع ۵۲ درصد به حقوق بازنشستگان فولاد افزوده شد، اظهار کرد: الگوی اجرای همسان سازی در صندوق فولاد همانند صندوق بازنشستگی کشوری و بر اساس دستورالعمل های سازمان برنامه و بودجه بود و در حال حاضر حقوق بانشستگان فولاد کمی بیشتر از بازنشستگان سایر صندوق هاست.

مهم ترین طرح های توسعه ای صندوق

مسرور در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره طرح گندله سازی صندوق گفت: مهم ترین طرح توسعه ای صندوق و شرکت سنگ آهن مرکزی، طرح 5 میلیون تنی گندله سازی سه چاهون است که با سرمایه گذاری ۹۳۰۰ میلیارد تومانی محصول گندله مورد نیاز برای تهیه آهن اسفنجی را تولید خواهد کرد و سودآوری مطلوبی خواهد داشت زیرا به دلیل عیار بالا قابلیت صادرات دارد و در صورت موافق وزارت صنعت اجرایی می شود  ضمن اینکه پروژه آهن اسفنجی و کنسانتره ۲ میلیون تنی نیز از دیگر طرح های توسعه ای شرکت سنگ آهن مرکزی است.

وی افزود: چندین خط تولید سیگار سایز اسلیم در تهران و یک خط تولید در گیلان از جمله طرح های توسعه ای شرکت دخانیات است. شرکت معادن اسفندقه نیز قرار است برای تولید فروکروم سرمایه گذاری مشترک انجام دهد.همچنین  شرکت زغالسنگ کرمان هم عملیات آماده سازی و استخراج معدن آبنیل شمالی را آغاز کرده است.

مسرور با تقدیر از همراهی و تعامل نمایندگان مجلس اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد به مبلغ ۱۴۶۰ میلیارد تومان در بودجه سالیانه از محل رد دیون پیش بینی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه سازی خدمات الکترونیکی گفت: این سامانه به منظور رفاه حال بازنشستگان و کاهش مراجعات آنان به ویژه در ایام کرونا راه اندازی شده و تا کنون ۴ زیرسامانه آن از جمله صدور گواهی ضمانت و کسر از حقوق و صدور دفترچه بیمه به بهره برداری رسیده و تا سه ماه دیگر مابقی خدمات نیز به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: متوسط زمان پرداخت هزینه های درمان در سال ۹۶ حدود ۳ ماه بود که این زمان در حال حاضر به ۱۵ روز کاهش یافته است. همچنین افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی، تسهیلات ۴ میلیون تومانی، اعطای کارت اعتباری بیمه ملت و وام خودرو از دیگر خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی فولاد بوده است.

رویکرد افزایش بازدهی و ارزش افزوده 

وی با اشاره به اینکه بازنگری در راهبردها و استراتژی شرکت ها در راستای افزایش بازدهی و ارزش افزوده و بازنگری اساسی در پرتفوی صندوق از جمله اقدامات مهم بود گفت: افزایش بازدهی سهام صندوق نسبت به میانگین بورس بیشتر است و ارزش پرتفوی روز صندوق 323 درصد نسبت به بهمن ماه رشد داشته است. بازدهی حاصل از سرمایه گذاری ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ تقریبا ۳ برابر شده است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه به رغم کاهش اخیر در بازار سرمایه، بورس همچنان پربازده ترین بازار در ۱۰ سال گذشته بوده گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی اولین شرکت صندوق است که پذیرش ورود به بورس را اخذ کرده و در ماه های آینده سهام آن عرضه خواهد شد. شرکت زغالسنگ پرورده طبس نیز که صندوق سهامدار آن است حدود یک ماه قبل وارد بورس شده و پس از شرکت سنگ آهن بنا داریم شرکت سرمایه گذاری صندوق را وارد بازار سرمایه نماییم. همچنین در نظر داریم شرکت دخانیات را نیز وارد بورس کنیم که موجب افزایش شفافیت خواهد شد.

مسرور با اشاره به اینکه اکچوئری صندوق مربوط به سال ۹۷ به تایید سازمان حسابرسی رسیده ادامه داد:  مبلغ آن ۵۹ هزار میلیارد تومان است که پشتوانه ای برای آینده صندوق خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در خصوص بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید گفت: در این خصوص طرح های توسعه ای که ارزش افزوده مطلوبی ایجاد کند بسیار حائز اهمیت است آن هم در صندوق فولاد که نسبت پشتیبان آن یک به ۱۷ است یعنی در برابر حدود ۵ هزار مشارک، ۸۷ هزار نفر بازنشسته هستند.

به گزارش موج، این نشست با هماهنگی محمدرضا یوسفی مدیر روابط عمومی و مهدی فارغی مشاور رسانه ای مدیرعامل در محل سالن کنفرانس صندوق بازنشستگی فولاد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه