English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با خبرگزاری موج خبر داد؛

ذخیره کالا در کشور شرایط مناسبی دارد/برای شب عید کالاهایی همچون برنج، شکر و وروغن توزیع می شود

یدالله صادقی گفت: توزیع تنظیم بازاری روغن، برنج و شکر برای شب عید انجام می شود که قیمت آنها ارزانتر از قیمت بازار است، اما تفاوت قیمت خیلی زیاد نخواهند داشت، برای نمونه برنج حداکثر کیلویی ۲2 هزار تومان ارزانتر عرضه خواهد شد.

ذخیره کالا در کشور شرایط مناسبی دارد/برای شب عید کالاهایی همچون برنج، شکر و وروغن توزیع می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حاضر کمبود کالایی در بازار وجود ندارد، گفت: از نظر عمومی کالاهای وارداتی ثبت سفارش شده و واردات برخی اقلام انجام شده و مابقی نیز در حال انجام است.

یدالله صادقی با بیان اینکه بحث های مربوط به تخلیه و توزیع کالا از گمرک پیگیری می شود، افزود: در شرایط کنونی ذخیره کالا در کشور مناسب است و براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار برای شب عید کالاهایی همچون برنج، شکر و وروغن توزیع می شود.

او درباره دیگر اقداماتی که در راستای تنظیم بازار انجام شده است، اظهار کرد: سایر نیازمندی های بازار هم که توسط واحدهای صنفی واردات می شود در حال انجام است به همین دلیل مشکلی برای عرضه وجود نخواهد داشت.

ذخایر شرکت بازرگانی دولتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر اینکه بخشی از کالاها از محل ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ارزانتر از بازار توزیع می شود، گفت: قیمت کالایی که قرار است برای تنظیم بازار توزیع شود ارزانتر از قیمت بازار است، اما تفاوت قیمت خیلی زیاد نخواهد بود، برای نمونه برنج حداکثر کیلویی ۲ هزار تومان ارزانتر عرضه خواهد شد زیرا این محصول با ارز نیمایی واردات می شود.

صادقی با اشاره به اینکه برای عرضه روغن محدودیتی وجود ندارد گفت: در حال حاضر برخی از انواع روغن خام در حال انتقال به واحدهای تولیدی است که در روزهای آینده روغن مورد نیاز بازار را تامین می کند، در واقع در شرایط کنونی مواد اولیه در حال ارسال به کارخانه ها است که تا چند روز آینده مشکل بازار را برطرف می کند.

او افزود: هم اکنون روغن سرخ کردنی و پخت و پز به اندازه کافی توزیع می شود، گفت: در حال حاضر روغن خام مقادیری در گمرک، بنادر و انبار ذخایر استراتژی  و ... وجود دارد که بخش عمده آن در بنادر ذخیره است و بخشی هم از این روغن خام در حال واردات است. برخی از روغن های تولیدی با ترکیب چند نوع روغن خام تولید می شوند که با توجه به حملی که از محل ترخیص کالا در گمرک داشتیم این مشکل تا چند وقت دیگر برطرف می شود.

توزیع با نرخ مصوب در بازار 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر اینکه شکر هم در بسته های یک کیلو گرمی و با قیمت ۱۱۵۰۰ تومان عرضه می شود، گفت: این محصولات براساس نرخ‌ مصوب در بازار عرضه می شوند.

او افزود: روغن جامد به دلیل گران بودن بسته بندی آن در حال حاضر هم گرانتر است و هم کمتر در بازار موجود است؛ زیرا کارخانه ها به دلیل گرانی بسته بندی آن بیشتر تمایل دارند روغن مایع عرضه کنند.

صادقی با تاکید بر اینکه اگر روغن خام در هر یک از حلقه های توزیع از واردات تا مصرف در بازار دچار اختلال شود بر سایر حلقه های آن هم تاثیر منفی می گذارد، گفت: در شرایط کنونی پیگیری برای توزیع مناسب روغن در حال انجام است و تلاش بر این است که با قیمت مصوب توزیع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره میزان میوه های که به مناسبت شب عید توزیع می شود، گفت: حدود ۴ هزار تن میوه تنظیم بازاری برای شب عید عرضه می شود و میادین هم تدابیر ویژه ای اندیشیده اند. این چهار تن میوه سیب و پرتقال هستند و البته هنوز شبکه توزیع آن مشخص نشده و جدا از میادین میوه و تره بار توزیع می شود که ممکن است در واحدهای صنفی و فروشگاه های زنجیره ای عرضه شوند.

او درباره طرح های نظارتی که در بازار قرار است انجام شود، گفت: در حال حاضر طرح نظارتی ویژه پایان سال در تهران در دست اجراست که از نیمه دوم بهمن شروع شده و تا پایان فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد و در سراسر کشور هم این طرح اجرایی شده و تا نیمه اول فرردین انجام می شود و بیشتر روی نظارت بر خدمات و کالاهای پرمصرف تمرکز می شود. برای نمونه روی قیمت همین کالاهای اساسی مانند آجیل، شیرینی، میوه، برنج و روغن و خدمات مسافری و جابجایی، شرکت های نظافت منازل، خشکشویی ها و قالیشویی ها و ... بیشتر تاکید و نظارت می شود  و هم اکنون هم گشت زنی ها افزایش پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه