English

شافعی:

نیازمند مدیریت صحیح در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت کالا برای بهبود تجارت خارجی هستیم

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به طور جد نیازمند مدیریت صحیح و کارآمد از سوی وزیر راه و شهرسازی و معاونان مربوطه در بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا هستیم تا تجارت خارجی کشور بهبود پیدا کند.

نیازمند مدیریت صحیح در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت کالا برای بهبود تجارت خارجی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست خبری اتاق بازرگانی با وزارت راه و شهرسازی گفت: ایران در بین کشور‌های منطقه از نظر ترانزیت کالا و انجام امور تجارت خارجی از جایگاه مناسبی برخوردار است، همچنین به عنوان شاه‌راه در انجام تجارت بین بسیاری از کشور‌ها معرفی شده است.

او افزود:، اما در این بین رقبایی هستند که روز به روز در حال گسترش و پیشرفت بحث ترانزیت خود هستند که ممکن است در آینده نه چندان دور به ایران برسند و ترانزیت ایران را پشت سر بگذارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: عقب افتادن در این رقابت از رقبای منطقه، یک امر بسیار مهم و تخصصی است که بخش خصوصی از این موضوع ابراز نگرانی می‌کند تا با کمک بخش‌های دولتی بتواند از این مشکل عبور کند.

شافعی ادامه داد: به عنوان بخش خصوصی در انجام تجارت خارجی به خصوص با کشور‌های همسایه با مشکلاتی مواجه هستیم که گمرکات مرزی، حمل و نقل خارجی و سوء مدیریت در گمرکات از مهم‌ترین آن‌ها هستند.

او تصریح کرد: به طور جد نیازمند مدیریت صحیح و کارآمد از سوی وزیر راه و شهرسازی و معاونان مربوطه در بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا هستیم تا تجارت خارجی کشور بهبود پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان ابراز کرد: همچنین خواستار بهره برداری رسمی از گذرگاه‌های جدید مرزی در کشور هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه