English

معاون توسعه و منابع وزارت اقتصاد مطرح کرد؛

ارزش شرکت های استانی بین ۷ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان

علی عسگری با بیان اینکه ارزش سهام شرکت های استانی بسیار بالاست، گفت: ارزش سهام استان های کوچک به حدود 7 تا 8 هزار میلیارد تومان و ارزش سهام استان های بزرگ حدود 20 هزار میلیارد تومان است و در گروه شرکت های بزرگ دسته بندی می شوند.

ارزش شرکت های استانی بین 7 تا 30 هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون توسعه و منابع وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری ماموریتی به سازمان بورس دادند که مردم بتوانند نقش مستقیمی در سهام عدالت داشته باشند و فرصتی فراهم شود سهامداران بتوانند برنامه ریزی بهتری داشته باشند، گفت: در مرحله نخست آزادسازی سهام عدالت 19 میلیون نفر روش مستقیم و 30 میلیون نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کردند.

علی عسکری با بیان اینکه عده از از افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند هنوز سامانه سجام ندارند، افزود: انتخاب هیات مدیره شرکت های انسانی نیازمند داشتن سجام همه سهامداران است تا آنها بتوانند رأی خود را به صورت الکترونیکی در سجام ثبت کنند.  

او با تاکید بر اینکه 15 میلیون و 700 هزار نفر از 30 میلیون نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: انتخاب هیات مدیره نیازمند حضور حداقل 50 درصد سهامداران در مجمع است. 

او با تاکید بر اینکه انتخابات قرار است در 20 اسفند برگزار شود، گفت: صلاحیت افرادی که برای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری کاندیدا می شوند توسط وزارت اقتصاد بررسی می شود و چند روز قبل از انتخابات اطلاعات مربوط به آنها روی سامانه سجام قرار می گیرد.

عسگری با بیان اینکه ارزش سهام شرکت های استانی بسیار بالاست، گفت: ارزش سهام استان های کوچک به حدود 7 تا 8 هزار میلیارد تومان و ارزش سهام استان های بزرگ حدود 20 هزار میلیارد تومان است و در گروه شرکت های بزرگ دسته بندی می شوند.

او با بیان اینکه تاکنون هزار نفر برای انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی کاندیدا شده اند، گفت: در سه استان فارس، کرمان و یزد بیش از 70 درصد سهامداران در سجام ثبت نام کرده اند و 10 استان بین 60 تا 73 درصد و 8 سهامداران استان بین 30 تا 50 درصد در سامانه سلام ثبت نام کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه