English

رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج؛

افزایش قیمت گوشت مرغ به دلیل تاخیر در جوجه ریزی

مهدی یوسف خانی گفت: از آنجایی که قبلا جوجه ریزی به دلیل مشکل تامین نهاده های دامی تاخیر داشته در یک هفته گذشته میزان عرضه مرغ کاهش داشته و قیمت گوشت مرغ در ده روز گذشته تا ۲۴ هزار تومان به ازای هر کیلو شده به عبارت دیگر افزایش قیمت گوشت مرغ به دلیل تاخیر در جوجه ریزی قبلی است.

افزایش قیمت گوشت مرغ به دلیل تاخیر در جوجه ریزی

رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن ماه قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا کرده است، گفت: از آنجایی که قبلا جوجه ریزی به دلیل مشکل تامین نهاده های دامی تاخیر داشته در یک هفته گذشته میزان عرضه مرغ کاهش داشته و قیمت گوشت مرغ در ده روز گذشته تا ۲۴ هزار تومان به ازای هر کیلو شده است. به عبارت دیگر افزایش قیمت گوشت مرغ به دلیل تاخیر در جوجه ریزی قبلی است.

مهدی یوسف خانی با بیان اینکه طبق مصوبه قیمت هر کیلو گوشت مرغ زنده جلوی درب مرغداری باید ۱۳۱۰۰ تومان باشد، افزود: در حال حاضر  هر کیلو گوشت مرغ زنده جلوی درب مرغداری ۱۷ هزار تومان عرضه می شود و همین مساله باعث شده که قیمت هر کیلو گوشت مرغ در بازار به بیش از ۲۴ هزار تومان برسد.

او با تاکید بر اینکه در یک ماه آینده به دلیل اینکه جوجه ریزی اخیر به سن کشتار می رسند عرضه مرغ در بازار افزایش می یابد، افزود: به طور قطع به زودی قیمت گوشت مرغ در بازار به قیمت مصوب خواهد رسید.

انتظار می رود قیمت گوشت مرغ در بازار تعدیل شود 

رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان استان تهران تصریح کرد: از یک ماه گذشته تاکنون نهاده های دامی توسط وزارت کشاورزی برای مرغدارها تامین شده است، از این رو در یک هفته آینده مرغ هایی که وارد بازار می شوند با نهاده های کاملا دولتی خواهند بود، به همین دلیل انتظار می رود قیمت گوشت مرغ در بازار تعدیل شود و کم کم به قیمت مصوب برسد.

یوسف خانی با تاکید بر اینکه در ۱۰ روز آینده قیمت هر کیلو گوشت مرغ زنده جلوی مرغداری باید به ۱۳۱۰۰ برسد، افزود: طبق قیمت گذاری مصوب باید قیمت هر کیلو گوشت مرغ کشتار شده ۱۹۱۰۰ باشد تا با قیمت  ۲۰۴۰۰ توماه به دست مصرف کننده برسد.

او درباره تغییر میزان عرضه گوشت مرغ در بازار اظهار کرد: در چند وقت اخیر عرضه گوشت مرغ در بازار ۳۰ درصد کاهش داشته به همین دلیل قیمت گوشت مرغ افزایش داشته است.

عواملی که پشت گرانی های اخیر وجود دارد

رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان استان تهران درباره عواملی که پشت گرانی های اخیر وجود دارد، گفت: در حال حاضر مرغدارها عرضه گوشت مرغ را مدیریت می کنند و از آنجایی که ارتباطات توسعه یافته برخی از این مرغدارها عمدا و با هماهنگی عرضه را کم می کنند تا قیمت گوشت مرغ به بالاتر از قیمت مصوب برود و این مساله می تواند ناشی از رفتار اعتراضی آنها به قیمت مصوب گوشت مرغ باشد یا اینکه اعتراض به عدم دریافت کامل نهاده های دامی باشد یا حتی می تواند نوعی رفتار سواستفاده گرانه برای افزایش سود بردن باشد.

یوسف خانی با تاکید بر اینکه در چند وقت اخیر میزان تقاضا برای گوشت مرغ در بازار تغییری نداشته است، گفت: در شرایط کنونی اگر وضعیت عرضه گوشت مرغ به حالت عادی برگردد قیمت ها به سرعت کاهش می یابد، از این رو شرکت پشتیبانی دام سه روز به صورت روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ در میدان بهمن ماه تهران با قیمت مصوب عرضه می کند و اگر این روند تا آخر هفته ادامه داشته باشد قیمت گوشت مرغ شکسته خواهد شد.

تجربه قبلی افزایش قیمت گوشت مرغ

او با نگاهی به تجربه قبلی افزایش قیمت گوشت مرغ در کشور، گفت: در آذرماه قیمت گوشت مرغ تا ۳۵ هزار تومان افزایش یافت که در نتیجه نبود نهاده های دامی در بازار بود و بعد از آن شرکت پشتیبانی دام طرح توزیع روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ را در میادین تره بار و توزیع و نیز میدان بهمن و ... اجرا کرد و باعث شد قیمت گوشت مرغ به وضعیت عادی برگردد.

رئیس اتحادیه مرغ و پرندگان استان تهران درباره وضعیت صاردرات گوشت مرغ از کشور گفت: در حال حاضر صادرات گوشت مرغ از کشور وجود ندارد و شاید نزدیک به ۶ ماهی است که کشور در زمینه تامین نهاده های دامی و ... مشکل داشته به همین دلیل صادرات را به طور کامل متوقف کرده و قبل از آن از ابتدای امسال هم میزان صادرات خیلی کم بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه