English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیش بینی معاملات بورس در بهمن ماه / احتمال تثبیت شاخص کل روی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد

روند معاملات در آخرین روز هفته گذشته این پیش بینی را به وجود آورده که شاخص کل روی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت شود و احتمال ریزش تا یک میلیون واحد ضعیف تر گردد.

پیش بینی معاملات بورس در بهمن ماه / احتمال تثبیت شاخص کل روی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در هفته اخیر با توجه به اینکه معاملات شاخص کل در محدوده شاخص یک میلیون و ۱۹۰ هزار واحد تا ۱ میلیون ۲۵۰ هزار واحد بود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شد، زیرا اگر شاخص کل روی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت شود، احتمال ریزش تا یک میلیون واحد را ضعیف تر می‌کند. البته این پیش بینی بدلیل وضعیت معاملات در نیمه دوم بازار است که کمی امیدوار کننده شده است.

حال ارزش معاملات خرد در ابتدای هفته گذشته بسیار بهتر از پایان هفته بود و این در نتیجه شکسته شدن کف حمایتی شاخص هم وزن در روزهای ابتدای هفته بود و این مساله با منفی شدن نمادهای کوچک همراه شد اما در نهایت پایان هفته روند معاملات این نمادها به ویژه در گروه سیمانی، مصالح ساختمانی و شیمیایی بهتر شد.

بیشتر بخوانید؛

نوسان چند روزه به معنای بازگشت شاخص کل نیست / روند مثبت به تصمیم گیری مسئولان بستگی دارد

 

سیگنال معاملات هفته دوم بهمن ماه

از آنجایی که معاملات روز چهارشنبه ۸ بهمن ماه ۹۹ در مرحله پیش گشایش با فشار فروش همراه بود و بسیاری از سهم ها در صف فروش بودند، روز بسیار حساسی برای شاخص کل بورس بود؛ هرچند تا شروع بازار در ساعت ۹ بسیاری از این نمادها متعادل شدند و صف فروش‌شان قبل از شروع بازار لغو شد.

 با این حال رنج منفی در برخی نمادهای بزرگ باعث شد تا افت ۲۰ هزار واحدی در همان ابتدای صبح در شاخص کل نمایان شود ولی پس از اینکه نمادهای پالایشی با افزایش تقاضا روبرو شد، مقدار تقاضا در سایر نمادها هم رشد کرد و باعث شد شاخص کل، مقداری از افت خود را جبران کرده و دوباره به بالای ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برگردد و بازار با افت ۰/۶۰ درصدی و کاهش ۷۲۹۶ واحدی به پایان برسد و شاخص روی ۱/۲۰۷ میلیون واحدی قرار بگیرد.

شاخص هموزن بورس به نقطه حمایتی خود یعنی ۴۲۴ هزار واحد رسیده است و به نظر می رسد معاملات روز شنبه برای این شاخص بسیار حساس است و اگر روند نزولی خود را با شدت ادامه بدهد، حتما روی شاخص کل هم تاثیر می گذارد و می تواند بازار را سراسر منفی کند، اما به طور کلی جو روانی نیمه دوم بازار روز چهارشنبه نوید بازاری مثبت در هفته پیش رو را می دهد.

 

روند معاملات در بورس

در یک هفته گذشته روند معاملات اینگونه بود که روز شنبه حدود ۳۴۰ میلیارد تومان پول جدید وارد بازار شد و شاخص کل هم تغییر چندانی نداشت و روز یک شنبه که معاملات با رشد خوبی همراه بود حدود ۹۰۰ میلیارد تومان جذب نقدینگی جدید داشت، اما بعد از آن از روز دوشنبه خروج پول حقیقی کلید خورد و در این روز حدود ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه خارج شد و در روز سه شنبه و چهار شنبه به ترتیب ۱۰۶۰ میلیارد و ۱۰۷۰ میلیارد تومان سرمایه از بورس خارج شد و این تغییر روند سهامداری بیشتر در نمادهای بزرگ اتفاق افتاد و حقوقی ها بیشتر خریدار بودند.

ارزش معاملات هفته گذشته هم تقریبا در یک دامنه ثابت بود، به طوری که تنها روز شنبه ارزش معاملات ۷ هزار میلیارد تومان و روز یک شنبه ارزش معاملات ۷ هزار میلیارد تومان بود و سه روز دیگر هفته ارزش معاملات بین ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که نشان می دهد نقش حقوقی ها در بورس پررنگ تر شده و سرمایه جدیدی وارد معاملات نمی شود و بیشتر معامله گرها منتظر هستند که شاخص کل روی یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد قرار بگیرد و سرمایه های جدید را وارد بورس کنند.

ارزش سهام عدالت

ارزش سهام عدالت روز چهارشنبه در مقایسه با روز قبل تر آن ۰.۴ درصد یعنی ۳۵ هزار تومان کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۸ میلیون و ۴۱۷هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۸۶۷ هزار تومان رسیده که ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است.

به تازگی وزیر اقتصاد خبر داده است که آزادسازی مابقی سهام عدالت که قرار بود ۲۲ بهمن آزاد شود به دلیل وضعیت شاخص کل، منتفی است و این نشان می دهد که دولت فعلا به دنبال حفظ شاخص کل در این محدوده است تا با رنج های مثبت و منفی همچنان کارمزد بیشتری از معاملات سهامداران خرد دریافت کند و حقوقی ها هم با پایین ترین قیمت، سهام ها را از دست سهامداران خارج کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه