English

جزئیات عیدی سال ۱۴۰۰ کارگران/ حداقل و حداکثر عیدی کارگران چقدر است؟

حداقل عیدی کارگران در پایان سال 99 معادل 3 میلیون و 820 هزار تومان و حداکثر عیدی نیز معادل 5 میلیون و 731 هزار تومان است.

جزئیات عیدی سال ۱۴۰۰ کارگران/ حداقل و حداکثر عیدی کارگران چقدر است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بر اساس مصوبه قانون شورای عالی کار ، همه شرکت‌های مشمول قانون کار باید به ازای یک سال کار، به کارکنان خود معادل 60 روز آخرین دستمزد را به عنوان عیدی پرداخت کنند.

حداقل و حداکثر عیدی کارگران و مشمولان قانون کار طی سال های اخیر  براساس فرمولی است که از سوی مجلس تصویب و تاکنون نیز اجرایی شده است.

با نزدیک شدن به پایان سال کارمندان، کارگران و صاحبان کار به فکر میزان پرداخت عیدی و سنوات خود می افتند که بر اساس قانون عیدی و پاداش کارگران معادل دو ماه پایه حقوق آنها پرداخت می‌شود و حداکثر نباید از 3 برابر آن نباید تجاوز کند.

بر این اساس، با توجه به حداقل دستمزد 1 میلیون و 910 هزار و 427 تومانی کارگران در سال 99، امسال تمام کارگران مشمول قانون کار بین 3 میلیون و 820 هزار تومان تا 5 میلیون و 731 هزار تومان عیدی خواهند گرفت.

گفتنی است، پرداخت عیدی کارگران از بهمن ماه شروع خواهد شد.

پرداخت عیدی و پاداش آخر سال به کارگران فصلی 

مبلغ پرداختی بابت عیدی و پاداش به کارگران کارگاههای فصلی مشمول قانون کار و همچنین کارگران سایر کارگاههای مشمول که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده اند باید بر ماخذ 60 روز و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد. ضمناً مزد مورد عمل در محاسبه وجوه عیدی و پاداش پایان سال به کارگران کار مزدی عبارت از متوسط کارمزد دریافتی آنان بر حسب مدت ایام کارکرد در سال می باشد.

عیدی و پاداش کارگران پاره وقت

بر اساس ماده 39 قانون کار مزد و مزایای کارگرانی که به صورت نیمه وقت و یا کمتر از ساعات قانونی تعیین شده به کار اشتغال دارند به نسبت ساعات کار انجام یافته محاسبه و پرداخت می شود که عیدی و پاداش نیز از این قاعده کلی مستثنی نمی باشد .

عیدی و پاداش کارگرانی که به صورت ساعتی کار می کنند

در مورد کارکنان ساعتی که حقوق ماهانه ثابت نداشته و دستمزد آنان در ماه متغیر می باشد برای محاسبه عیدی و پاداش ، میانگین حقوق 3ماه آخر خدمت آنان مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت .

عیدی و پاداش کارگرانی که در طول سال با کارفرما قطع رابطه می کنند

کارکنانی که در طول سال از خدمت مستعفی ، اخراج ، بازنشسته و یا به نحوی از انحاء رابطه آنان با کارگاه قطع می شود به نسبت مدت کارکرد محق به دریافت عیدی و پاداش سالانه خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه