English

میزان عیدی سال ۹۸ کارگران اعلام شد

حداقل مبلغ عیدی و پاداش امسال ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۱۴ هزار تومان و حداکثر ۳ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۷۱ تومان است.

میزان عیدی سال 98 کارگران اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حداقل و حداکثر عیدی کارگران و مشمولان قانون کار طی سال های اخیر  براساس فرمولی است که از سوی مجلس تصویب و تاکنون نیز اجرایی شده است.

با نزدیک شدن به پایان سال کارمندان، کارگران و صاحبان کار به فکر میزان پرداخت عیدی و سنوات خود می افتند که بر اساس قانون عیدی و پاداش کارگران معادل دو ماه پایه حقوق آنها پرداخت می‌شود و حداکثر از 3 برابر آن نباید تجاوز کند.

بر این اساس کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند ، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند ضمناً بر طبق تبصره یک ماده واحده مذکور مبلغ پرداختی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده اند باید به ماخذ شصت روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد ، مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده موضوع ماده واحده این قانون تجاوز نماید . در کارگاههایی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبلغ فوق پرداخت می کنند برابر تبصره 2 ماده واحده فوق عرف کارگاه معتبر می باشد.

جزئیات حقوق و عیدی سال 98 کارگران

با توجه به حقوق و  مزایای سال 97 کارگران جزئیات حقوق و عیدی سال 98 کارگران به شرح زیر است.

بر این اساس حداقل مبلغ عیدی و پاداش امسال ۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۱۴ هزار تومان و حداکثر ۳ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۷۱ تومان است.

مزایای سال 97

پرداخت عیدی و پاداش آخر سال به کارگران فصلی 

مبلغ پرداختی بابت عیدی و پاداش به کارگران کارگاههای فصلی مشمول قانون کار و همچنین کارگران سایر کارگاههای مشمول که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده اند باید بر ماخذ 60 روز و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد. ضمناً مزد مورد عمل در محاسبه وجوه عیدی و پاداش پایان سال به کارگران کار مزدی عبارت از متوسط کارمزد دریافتی آنان بر حسب مدت ایام کارکرد در سال می باشد.

عیدی و پاداش کارگران پاره وقت

بر اساس ماده 39 قانون کار مزد و مزایای کارگرانی که به صورت نیمه وقت و یا کمتر از ساعات قانونی تعیین شده به کار اشتغال دارند به نسبت ساعات کار انجام یافته محاسبه و پرداخت می شود که عیدی و پاداش نیز از این قاعده کلی مستثنی نمی باشد .

عیدی و پاداش کارگرانی که به صورت ساعتی کار می کنند

در مورد کارکنان ساعتی که حقوق ماهانه ثابت نداشته و دستمزد آنان در ماه متغیر می باشد برای محاسبه عیدی و پاداش ، میانگین حقوق 3ماه آخر خدمت آنان مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت .

عیدی و پاداش کارگرانی که در طول سال با کارفرما قطع رابطه می کنند

کارکنانی که در طول سال از خدمت مستعفی ، اخراج ، بازنشسته و یا به نحوی از انحاء رابطه آنان با کارگاه قطع می شود به نسبت مدت کارکرد محق به دریافت عیدی و پاداش سالانه خواهند بود.

 

بیشتر بخوانید:

حداقل و حداکثر عیدی سال 98 کارگران مشخص شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه