English

سخنگوی گمرک ایران تاکید کرد:

عدم تخصیص ارز و فساد کالا عامل رسوبی و متروکه شدن کالاهای اساسی

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: عدم تخصیص ارز، عدم انتقال اسناد مالکیت و عدم دریافت مجوزهای لازم مهمترین عواملی است که کالاهای اساسی وارداتی را در بنادر رسوبی می کند.

عدم تخصیص ارز و فساد کالا عامل رسوبی و متروکه شدن کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد: فعالان اقتصادی و تاجران ایرانی در شرایط سخت تحریمی با استفاده از اعتبار خود در عرصه تجارت بین المللی کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور را به اماکن گمرکی می رسانند.

سیدروح اله لطیفی افزود: تبعات تحریم های کشور در عرصه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست اما در چنین شرایطی واردکنندگان و تجار خوشنام با استفاده از اعتبار خود در بازارهای بین المللی تلاش می کنند تا مایحتاج مورد نیاز کشور را تامین کنند.

لطیفی ادامه داد: گمرک جمهوری اسلامی ایران با درک این شرایط و سختی های فعالیت در دوران تحریم های سخت همواره تلاش داشته تا با تسهیل فرآیند واردات و ترخیص کالا امکان تامین کالا و تداوم فعالیت تجاری را مهیا کند.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: کالاهایی که به اماکن بندری رسیده است تا زمانی که تخصیص ارز آنها صورت نگیرد امکان اظهار گمرکی و ترخیص را ندارند اما از آنجایی که قصد ما تسهیل فرآیند تجاری و تامین کالای اساسی مورد نیاز کشور است سعی کرده ایم با همراهی بیشتر مدت زمانی که برای واردکنندگان کالاهای اساسی جهت ترخیص کالا لحاظ می کنیم به شرط سلامت کالا و همراهی صاحب کالا و دستگاههای مرتبط بیشتر از مدت زمان تعیین شده باشد تا بدین ترتیب کالاهای مورد نیاز وارد کشور شود.

ترخیص کالاهای اساسی

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بخشی از کالاهای اساسی به صورت اعتباری و بدون کد رهگیری ترخیص می شوند اما از آنجایی که تمامی واردکنندگان امکان استفاده از این شیوه را به دلیل ظرفیت مالی نداشته و نیاز به تخصیص ارز دارند، بنابراین منتظر تخصیص ارز می مانند و طولانی شدن این فرآیند امکان متروکه شدن کالاهای آنها را افزایش می دهد.

لطیفی درباره دلایل متروکه شدن کالاهای اساسی از جمله نهاده های دامی اظهار کرد: اگر اقدام لازم برای  اصلاح روش های مرتبط با تامین و تخصیص  ارزی صورت نگیرد و میزان ترخیص کالاها به صورت اعتباری و یا تخصیص ارز افزایش پیدا نکند، تمامی هزینه هایی که برای رساندن کالاها به اماکن بندری و گمرکی صرف شده است از بین می رود و کالاهای مورد نیاز کشور به دلیل مدت زمان طولانی ماندگاری در کشتی یا انبارها کیفیت خود را از دست داده و یا فاسد  شده و از بین می روند که این عوامل باعث متروکه شدن کالاها می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه