English

معاون وزیر نفت در پاسخ به خبرگزاری موج؛

میزان مصرف گاز بیش از تقاضا باشد گازدهی به صنایع و نیروگاه ها را کاهش می دهیم

حسن منتظر تربتی گفت:در حال حاضر تدابیر لازم برای تامین گاز در صورت افزایش مصرف اندیشیده شده، به همین دلیل افزایش تولید را در دستور کار داشته ایم، با این حال اگر میزان مصرف گاز بیش از تقاضا باشد گازدهی به صنایع و نیروگاه ها را کاهش می دهیم زیرا عرضه گاز به بخش خانگی در اولویت قرار دارد.

میزان مصرف گاز بیش از تقاضا باشد گازدهی به صنایع و نیروگاه ها را کاهش می دهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون وزیر نفت ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیارد مترمکعب بیشتر گاز تولید کرده ایم، گفت: این مقدار تولید از نظر ارزش قابل توجه است اما ۷ میلیارد مترمکعب مصرف گاز در همین مدت افزایش مصرف خانگی داشته ایم و ۳ میلیارد مترمکعب هم افزایش مصرف نیروگاهی داشته ایم.

حسن منتظر تربتی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه تدابیری برای جلوگیری از قطعی گاز در سال جاری اندیشیده شده است، گفت: امسال افزایش تولید گاز داشته ایم اما با توجه به اینکه  سال سردی پیش رو داریم درصورت افزایش مصرف بیش از تولید اولویت مصرف گاز در کشور بخش خانگی است و اگر مجبور شویم گازدهی به بخش صنایع را کاهش می دهیم.

او با بیان اینکه در آذرماه ۵۳ میلیون مترمکعب افزایش تولید گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم، افزود: همچنین در آذر ماه ۴۷ میلیون مترمکعب افزایش مصرف گاز در بخش خانگی داشته ایم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه بحث بهینه سازی موتورخانه ها در حال انجام است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۷۰۰ واحد ثبت نام کرده اند، مردم می توانند برای بهینه سازی موتورخانه ها اقدام کنند چون هزینه های آن توسط شرکت گاز پرداخت می شود.

او با تاکید بر اینکه ۹۸ درصد مصرف گاز در ایران در اقلیم های ۱، ۲ و ۳ هست، اظهار کرد: مصرف گاز در سه دهک اول جامعه ۱۰ درصد است و ۳ دهک دوم ۲۵ درصد مصرف دارند و در نهایت ۳ دهک آخر حدود ۵۰ درصد مصرف گاز دارند.

او با تاکید بر اینکه ۳ دهک نخست جامعه ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف می کنند، افزود: در حال حاضر طرح تشویقی ما بر مبنای این است که افرادی که کمتر از ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف کنند هزینه گاز آنها بخشوده خواهد شد که پیش بینی می شود ۴۰ درصد مشترکان بتوانند با رعایت الگوی مصرف مشمول گاز مجانی شوند.

منتظر تربتی با اشاره به اینکه اگر مشترکان، مصرف گاز را ۱۰ درصد نسبت به مصارف سال ۹۷ و ۹۸ کاهش دهند ۱۵ درصد تخفیف می گیرند، گفت: همچنین اگر مشترکان ۱۵ درصد مصرف گازشان بیشتر از سال ۹۷ و ۹۸ باشد هزینه مصرف گاز آنها با افزایش ۱۵ درصدی تعرفه ها محاسبه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه