English

جریمه ۳.۵ میلیارد تومانی اصناف متخلف در خرداد امسال

در جریان بازرسی ها از صنوف در سراسر کشور در خرداد ماه سال جاری ۱۵ هزار و ۶۳۰ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال تشکیل شد.

جریمه ۳.۵ میلیارد تومانی اصناف متخلف در خرداد امسال

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، تعداد کل بازرسی ها از صنوف در سراسر کشور در خرداد ماه سال جاری ۳۱۱ هزار و ۶۱۲ فقره بوده است.

۱۵ هزار و ۶۳۰ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال تشکیل شد که کل پرونده های متشکله همگی به تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است. در ماه مورد گزارش ۱۱ هزار و ۷۴۵ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۶۰ درصد در بخش کالا و ۴۰ درصد در بخش خدمات را نشان می دهد. همچنین از مجموع شکایات دریافتی ۲۱ درصد به صورت حضوری، ۶۲ درصد تلفنی و ۱۷ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است. پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان تعداد ۱۱ هزارو ۳۴۶ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است. از کل شکایات قابل پیگیری ۱۴ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۳ درصدمتخلف، ۳۷ درصد غیر متخلف و ۱۶ درصد در دست بررسی است. طبق گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورتحساب است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه