English

افزایش نرخ تورم کالاهای صادراتی در فصل تابستان امسال

براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل تابستان نسبت به فصل بهار، ۱۰.۱ واحد درصد افزایش یافت.

افزایش نرخ تورم کالاهای صادراتی در فصل تابستان امسال

به گزارش خبرگزاری موج، براساس اعلام مرکز آمار ایران، تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌ های ریالی در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل قبل، ٣٥, ٩ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی بهار ١٣٩٩ (برابر با٢٨.٠ درصد) حدود ٧.٩ واحد درصد افزایش داشته است.

همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری نیز در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل قبل، ٠.٨ درصد افزایش داشته که در مقایسه با تورم فصلی بهار ١٣٩٩ (برابر با ١.٢- درصد) حدود ٢.٠ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه‌ های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم فصلی در بخش ریالی مربوط به گروه «آلات و دستگاه‌های اپتیک، عکاسی، سینماتوگرافی، سنجش، کنترل، دقت سنجی، و…» (٨, ٦ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته به آن» (٥٤.٠ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣١,٤ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه بهار ١٣٩٩ (برابر با ٨٨.٨ درصد) ٤٢.٦ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل٢.٠ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه بهار سال ١٣٩٩ (برابر با ٣.٤- درصد) ٥.٤ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش ریالی مربوط به گروه «مواد پلاستیکی و اشیا ساخته شده از این مواد و …» (٤٠, ٥ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشین آلات و وسایل مکانیکی؛ ادوات برقی؛ اجزا و قطعات آنها؛ و …» (٥٨٩.٣ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٩٤, ٩ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه بهار ١٣٩٩ (برابر با ٨٤.٩ درصد) ١٠.١ واحد درصد افزایش داشته است.

تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای صادراتی مبتنی بر داده‌های دلاری در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ برابر با ٦.٥- درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه بهار ١٣٩٩ (برابر با ٧.٨- درصد) ١.٣ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه‌های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه «مواد پلاستیکی و اشیا ساخته شده از این مواد و …» (٢٩, ٨ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشین آلات و وسایل مکانیکی؛ ادوات برقی؛ اجزا و قطعات آنها و …» (٤٣٢.٧ درصد) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی