English

رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرگزاری موج؛

احتمالا محدودیت های شبانه برداشته شود/فعالیت اصناف گروه ۱ و ۲ مشروط از شنبه مجاز می شود

قاسم نوده فراهانی گفت: طبق جلسه ستاد کرونای تهران احتمالا محدودیت های شبانه برداشته شود و فعالیت اصناف گروه ۱ و ۲ مشروط از شنبه مجاز شود اما احتمالا جزئیاتی به ابلاغیه اضافه شود و پاساژها و قهوه خانه های با سقف کوتاه تعطیل بمانند.

احتمالا محدودیت های شبانه برداشته شود/فعالیت اصناف گروه ۱ و ۲ مشروط از شنبه مجاز می شود

رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر تصمیم قطعی درباره چگونگی فعالیت اصناف برای هفته آینده ابلاغ نشده است، گفت: به طور کلی در حال حاضر تصمیم بر این شد که اصناف گروه ۳ و ۴ همچنان تعطیل بمانند و گروه ۱ و ۲ فعالیت خود را از شنبه ۱۵ آذرماه از سر بگیرند، اما قرار بر این بود که محدودیت هایی برای فعالیت اصناف گروه یک و دو هم در نظر بگیرند.

قاسم نوده فراهانی با بیان اینکه در جلسه اخیر ستاد کرونای تهران صحبت های مبنی بر تعطیلی برخی پاساژها و  قهوه خانه ها و... که دارای سقف کوتاهی هستند شده بود، اما تاکنون ابلاغیه ای در این زمینه صادر نشده است، افزود: در حال حاضر تصمیم بر این است که فعالیت گروه یک و دو از شنبه آغاز شود، اما در شرایط کنونی جزئیات هنوز اعلام نشده است.

او افزود: به طور کلی فضای پاساژها و قهوه خانه ها و ... متفاوت است و اگر قرار باشد محدودیت براساس فضای صنفی اعمال شود با اعلام شرایط، واحدهای مشمول خود اصناف باید فعالیت خود را تعطیل کنند.

چگونگی فعالیت واحدهای صنفی

رئیس اتاق اصناف ایران ممکن است روز شنبه در جلسه ستاد کرونای کشور تصمیم گیری جدیدی برای چگونگی فعالیت واحدهای صنفی انجام شود، زیرا در تصمیم گیری ستاد کرونای تهران درباره ساعت فعالیت واحدهای صنفی به جمع بندی نرسیدند و عده ای موافق ادامه ممنوعیت ترددهای شبانه بودند و عده ای مخالف، حال درباره جزئیات زمان فعالیت اصناف هم روز شنبه ستاد کرونای کشور تصمیم های نهایی را ابلاغ خواهد کرد.

نوده فراهانی در پاسخ به اینکه احتمال کدام یک بیشتر است ممنوعیت تردد شبانه حذف شود یا اینکه این محدودیت ها پابرجا بمانند، تصریح کرد: به احتمال زیاد ممنوعیت تردد شبانه به طور موقت حذف خواهد شد و فعالیت اصناف گروه یک و دو هم تا پایان ساعت کاری شب خواهد بود.

محدودیت برای اصناف گروه یک و دو 

رئیس اتاق اصناف ایران در آخر هر هفته با در نظر گرفتن تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا تصمیم های جدیدی اتخاذ می شود، گفت: اگر تعداد فوتی ها و مبتلایان در هفته آینده کاهش یابد، به طور قطع حذف محدودیت برای فعالیت اصناف گروه یک و دو ادامه خواهد داشت، اما اگر بار دیگر تعداد مبتلاها و فوتی ها بیشتر شد محدودیت برای اصناف گروه ۱ و ۲ دوباره وضع خواهد شد و همان محدودیت های تردد شبانه برمی گردد.

او افزود: البته رفع محدودیت برای فعالیت اصناف گروه یک و دو مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی بوده و اگر اجرا نشود، به طور قطع نتایج بدی همچون ادامه تعطیلی ها به همراه خواهد داشت، بنابراین تمام واحدهای صنفی ملزم به رعایت تمام نکات بهداشتی هستند.

اصناف مشمول گروه یک و دو

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اصنافی که مشمول گروه یک و دو هستند، اظهار کرد: گروه یک شامل مراکز امدادی و درمانی، مراکز اداری و خدماتی، سوپرمارکت‌ ها، نانوایی ‌ها و داروخانه ‌ها و فروشگاه‌ های زنجیره‌ای هستند و مشاغل گروه دوم که از اهمیت کمتری نسبت به گروه اول برخوردارند شامل مراکز خرید، پاساژها، مراکز تهیه با پذیرش مشتری، مراکز عرضه خشکبار و آجیل، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و بستنی فروشی ‌ها، آرایشگاه ‌های مردانه، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، پوشاک، کیف و کفش، مشاوران املاک، بازار فروش خودرو، آتلیه و عکاسی ‌ها، مراکز فروش لوازم ‌التحریر، خیاطی و خرازی و فروشگاه‌ های لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

نوده فراهانی درباره اینکه آیا تصمیمی درباره حمایت از واحدهای صنفی تعطیل اتخاذ شده است یا خیر، گفت: در جلسه اخیر صحبتی درباره حمایت از واحدهای صنفی تعطیل نشده است و پیش از این هم دولت حمایتی نکرده است، بر همین اساس ما هم درخواستی از مسئولان نداشته ایم چون تاکنون درخواست های قبلی را انجام نداده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در دو هفته گذشته تعداد آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در ایران رکود شکست و به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته رسید بر همین مبنا مسئولان تصمیم گرفتند تا فعالیت اصناف محدود شود و تردد بین شهرها و حتی تردد شهری از ساعت ۹ شب به بعد ممنوع شود، هرچند در برخی مناطق به درستی محدودیت ها اجرا نشد و این مساله متاثر از فشار اقتصادی بر خانواده ها بود، زیرا برخی از همین مغازه دارها و ... مستاجر هستند و پایان هر ماه باید اجاره پرداخت کنند و در شرایط کنونی نه تنها درآمدی ندارند بلکه زیربار قرض هم رفته اند تا بتوانند اجاره خود را به موقع پرداخت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه