English

راه‌اندازی دوباره خط تولید لکوموتیو پس از وقفه ۱۰ سال /۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل بهره برداری شد

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم ورود 70 دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی و افتتاح لکوموتیو داخلی "پارس ۳۳" گفت: در سال جهش تولید، هشتمین مرحله بهره برداری از ناوگان تولید داخل را برگزار می‌ کنیم.

راه‌اندازی دوباره خط تولید لکوموتیو پس از وقفه 10 سال /۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، هشتمین مرحله بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد در این مراسم ۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و اولین لکوموتیو پارس ۳۳ واگن پارس به بهره برداری رسید.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: امروز ۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل با ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان به شبکه ریلی افزوده می‌شود.

سعید رسولی افزود: امسال در سال جهش تولید و در مجموع هشت مرحله، ۵۲۱ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۱۵۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد.

در مرحله اول ۵۶ دستگاه معادل ۱۲۵ میلیارد تومان، در مرحله دوم ۸۸ دستگاه معادل ۱۴۴ میلیارد تومان و در مرحله سوم ۶۵ دستگاه معادل ۱۵۶ میلیارد تومان، در مرحله چهارم هم ۵۰ دستگاه معادل ۶۹ میلیارد تومان، در مرحله بعدی ۷۰ دستگاه معادل ۷۳ میلیارد تومان و در مرحله ششم و هفتم معادل ۱۲۲ دستگاه انواع واگن باری، مسافر‌ی و لکوموتیو برابر با ۳۶۶ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری شد.

حمایت از تولید داخل

رسولی تاکید کرد: معتقدم جنب و جوش و نشاط در فعالیت‌های صنعتی ریلی نوید روزهای خوب برای راه‌آهن دارد. در نتیجه در راستای حمایت از تولید داخل، ساز و کاری در شرکت راه‌آهن ایجاد شد که زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل است.

وی افزود: ایجاد و تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد انجام شد؛ با احداث بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی از تولیدکننده‌های این حوزه، بیشترین استفاده را خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امروز خط تولید لکوموتیو در واگن پارس اراک بعد از  ده سال تعطیلی، دوباره راه‌اندازی شد. در نتیجه امروز اولین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس 33 تحویل می‌شود و سفارش 10 دستگاه لکوموتیو به واگن پارس شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه