English

رئیس ستاد اجرای مقررات مبحث ۲۲ ساختمان در پاسخ به حبرگزاری موج؛

استفاده از گواهی سلامت ساختمان در زمان معاملات در حال بررسی است

مهرداد نقی زاده گفت:استفاده از گواهی سلامت ساختمان در زمان معاملات در حال بررسی است نباید روند اجرا به گونه ای باشد که بعد از مدتی گواهی سلامت فروخته شود یا مهندسان پولی بابت چشم پوشی از ایرادات ساختمان بگیرند، در حال حاضر به دنبال بررسی و رفع این مشکل هستیم.

استفاده از گواهی سلامت ساختمان در زمان معاملات در حال بررسی است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس ستاد اجرای مقررات مبحث 22 ساختمان در نشست خبری آنلاین با اشاره به اینکه اتفاقاتی مشابه پلاسکو در شهرهای دیگر در حال رخ دادن است، گفت: در آن زمان عده ای پیگیر دلایل حادثه پلاسکو بودند و راهکار کشورهای دیگر برای مقابله با چنین حادثه ای را پیگیری می کردند، اما بعد از تب آن خوابید که نباید چنین اتفاقی بیفتد، در حال حاضر این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته و ادامه دار خواهد بود.

مهرداد نقی زاده با بیان اینکه موضوع نگهداری ساختمان در کشورهای دیگر متولی خاص دارد، افزود: در حاضر برای کشورمان هم درباره ساختمان 52 فعالیت مشخص و متولی آن تعیین شده است و آنها نباید منتظر حادثه باشند، بلکه نگهداشت به معنای بازدید از تاسیسات ساختمان در دوره های مختلف است که می توانند از طریق شرکت های مختلف است.

او با تاکید بر اینکه اطلاعات دوره ای ساختمان باید روی یک سامانه بارگذاری شود، افزود: در کشورهای دیگ اگر اطلاعات ساختمان بار گزاری نشود یا متولی نظارت شرکتی غیر متخصص برای نظارت بر ساختمان بکار گرفته باشد با مجازات و حتی زندان روبرو می شود.

نقی زاده در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج با بیان اینکه استفاده از گواهی سلامت ساختمان در زمان معاملات در حال بررسی است، گفت: نباید روند اجرا به گونه ای باشد که بعد از مدتی گواهی سلامت فروخته شود یا مهندسان پولی بابت چشم پوشی از ایرادات ساختمان بگیرند، در حال حاضر به دنبال بررسی و رفع این مشکل هستیم.

او با تاکید بر اینکه تیرماه این دستورالعمل اجرایی شود، گفت: در حال حاضر برای اجرای مقررات نگهداشت باید همه بخش ها همکاری کنند.

او با تاکید بر اینکه هزینه اجرای مبحث 22 ساختمان توسط مالکان باید پرداخت شود، گفت: در حال حاضر نقشه تحلیل اقتصادی مبحث 22 پیش بینی شده است، زیرا خیلی از مواقع هزینه نگهداشت منجر به بالا رفتن ارزش ملک می شود و از طرف دیگر هزینه آن کمتر از تعمیرات خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه