English

سرکنسول روسیه در شمال ایران؛

افزایش ۲۰ درصدی تجارت ایران و روسیه در یکسال گذشته

آندره گئور گیوویچ وادوف گفت: در ۱۲ ماه گذشته و از زمان اجرای توافقنامه بین ایران و کشورهای اورآسیا فعالیت تجاری بین کشورهای عضو با ایران ۹ درصد و تجارت ایران و روسیه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۰ درصدی تجارت ایران و  روسیه در یکسال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سرکنسول روسیه در شمال ایران در نخستین همایش بین المللی اتحادیه اورآسیا با اشاره به اینکه دو کشور ایران و روسیه دارای روابط دیرینه و حسن همجواری هستند، گفت: در حال حاضر ایران و روسیه پروژه های در زممینه نیروگاهی، برقی سازی راه آهن، نفت و ... در دست اجرا دارند و با وجود تحریم ها تجارت ایران و روسیه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

آندره گئور گیوویچ وادوف با بیان اینکه در ۱۲ ماه گذشته و از زمان اجرای توافقنامه بین ایران و کشورهای اورآسیا فعالیت تجاری بین کشورهای عضو با ایران ۹ درصد افزایش داشته است، افزود: روسیه در بین کشورهای عضو اتحادیه اروآسیا 54 درصد از واردات به این اتحادیه را به خود اختصاص داده است.

او با تاکید بر اینکه با شیوع ویورس کرونا بسیاری از کشورهای همسایه چین مرزهای خود را با ایران بستند اما روسیه افزایش حجم بار از مرز روسیه داشته است، تصریح کرد: زیرا شرکت های ایرانی کالاهای خود را از این مرز به کشورهای اروپایی ارسال می کردند.

سرکنسول روسیه در شمال ایران با اشاره به اینکه تجارتخانه های ایران وضطیفه حمایت از صادرکننده های ایرانی را دارند، اظهار کرد: در جنوب روسیه بنادر بزرگی وجود دارد که می تواند در کریودور شمال و جنوب با کشور هند، شمال-آفریقا و ...ترانزیت کالا داشته باشیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه