English

اسلامی:

سوداگران را باید از بخش مسکن حذف کنیم/ مشکلی در عرضه مسکن نداریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید فروش واقعی مسکن را از سرمایه‌گذاران و سوداگران جدا کنیم و با اخذ قوانین و مقررات و اصلاحات آیین نامه آن را دنبال کنیم و باید سوداگران را از این بازار جدا کنیم.

سوداگران را باید از بخش مسکن حذف کنیم/ مشکلی در عرضه مسکن نداریم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با رادیو با بیان اینکه متاسفانه سیستم اقتصادی ما به این گونه است که قیمت کالا و خدمات همزمان با افزایش نرخ ارز رو به بالا حرکت می‌کند و وضعیت حباب گونه‌ای در این شرایط برای ما ایجاد می‌کند، افزود: اما زمانی که قیمت دلار باز می‌گردد کالا و خدمات برای کاهش قیمت سرسختی می‌کنند و این یکی از آفت‌های بازار است که باید برای آن مداخله صورت بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای حوزه مسکن باید اقدامات لازم جهت کنترل صورت گیرد، گفت : منابع مالی که برای خرید مسکن تزریق می‌شود مهم است تا به عنوان یک کالای مصرفی تنها به خریداران واقعی تزریق شود.

او ادامه داد: منابع مالی و تسهیلات باید تنها در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرند و نباید به کسانی که قصد دارند برای ارتقای ارزش پولشان سرمایه‌گذاری کنند منابع مالی و تسهیلات تخصیص یابد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: راه حل در این زمینه آن است که فروش واقعی مسکن را از سرمایه‌گذاران و سوداگران جدا کنیم و با اخذ قوانین و مقررات و اصلاحات آیین نامه آن را دنبال کنیم و باید سوداگران را از این بازار جدا کنیم.

اسلامی در باره اخذ مالیات از خانه های خالی و راه اندازی سامانه املاک و اسکان هم گفت: اقدامی به عنوان وظیفه وزارت راه و شهرسازی تعریف شده بود که ما بالاتر از حد تعیینی آن را انجام دادیم و هم اکنون تمامی اطلاعات در کارتابل سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

اسلامی بیان کرد: با توجه به صحبتی که با رئیس سازمان امور مالیاتی در این زمینه صورت گرفت تمامی موانع برداشته شده و باید درک درستی در این زمینه صورت گیرد.

او توضیح داد : مالیات بر عایدی سرمایه هم در قالب لایحه‌ای مستقیم توسط دولت در حال بررسی است و بسیاری از ماده‌های این لایحه در جلسه هیئت دولت تصویب شده است .

اسلامی تصریح کرد: قانون جدید مالیات‌های مستقیم به تمامی موضوعات در حوزه اقتصادی مربوط می‌شود و اقدامی است که تاکنون دولت برای اجرای آن امکانات لازم را انجام داده است.

او توضیح داد: تاکنون چنین طرح مالیاتی سابقه اجرایی نداشته و کار ویژه و خاصی است که توسط دولت اجرا شده و به زودی به مجلس  برای رسیدگی ارسال خواهد شد.

اسلامی گفت: با اجرای طرح قانون مالیات‌های مستقیم به صورت کامل از فرارهای مالیاتی جلوگیری می‌شود و از افرادی که دارای درآمدهای بسیار بالا هستند مالیات اخذ می‌شود و این یک قانون جدید و متفاوت در اقتصاد کشور است و امیدواریم که به مرحله اجرایی برسد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حداقل ۲۲ جلسه در کمیسیون اقتصاد دولت بررسی شده و هم اکنون در هیئت دولت توسط وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی این موضوع دنبال می‌شود و امیدواریم به عنوان یک لایحه و در قالب راه‌حل‌های ماندگار در تاریخ بماند.

او با بیان اینکه عرضه مسکن فراوان است ولی خریدار وجود ندارد و ما مشکلی در عرضه مسکن نداریم، گفت: زمانی که صحبت از اعطای تسهیلات می‌شود شورای عالی پول و اعتبار به عنوان بالاترین رکن در حوزه تسهیلات و اقتصاد کشور در مورد این موضوع تصمیم‌گیری می‌کند.

او افزود: پرداخت تسهیلات می‌تواند یک مصوبه خوب در حوزه مسکن باشد و ما در مقطعی از زمان هستیم که اقدامات لازم را برای حوزه مسکن انجام می‌دهیم که یکی از این اقدامات تامین زمین و اعطای آن بوده و تاکنون در قالب طرح اقدام ملی مسکن اعطای زمین صورت گرفته است.

اسلامی بیان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن حدود ۲۰ هزار قطعه زمین به سازندگان طرح ملی مسکن در تهران واگذار شده و هم اکنون سازندگان در مرحله تشکیل پرونده هستند و فرایند آنها برای پرداخت تسهیلات در حال اجرایی است.

اسلامی تصریح کرد: هم اکنون ریل بر سرجایش قرار گرفته و لوکوموتیو مسکن به زودی به حرکت در می آید و تداوم آن اجرایی می‌شود.

او بیان کرد: تمامی این اقدامات واقعی است و می‌توانیم برای اجرای این پروژه‌ها حاضر شویم.

اسلامی بیان کرد: جریان بسیار خوبی در این زمینه برگزار شده و قرارداد مشارکت بخش خصوصی هم منعقد شده و مردم می‌توانند با پرداخت مبالغ، واحدهای خود را تحویل بگیرند و حمایت همه جانبه در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر راه وشهرسازی همچنین در پاسخ به حاشیه‌های مطرح شده پیرامون هواپیماهای  شخصی هم گفت: برخی از شرکت‌ها هستند که هواپیمای شخصی کوچک، سبک و فوق سبک تولید می‌کند و ما در برخی از فرودگاه‌ها برای هوانوردی عمومی تجهیزاتی فراهم کرده‌ایم تا از این پروژه‌ها بتوانیم استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه