English

جزئیات کلاهبرداری با عنوان سامانه سجام از سهامداران بازار سرمایه/ ۱۷ سایت جعلی مسدود شد

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: رصد تیم امنیت شرکت سپرده گذاری مرکزی از دو ماه قبل نشان داد که سایت‌های کلاهبرداری تحت عنوان سایت‌های سجام راه‌اندازی شده و تحت دامنه‌های غیرمجاز شروع به دریافت اطلاعات از مردم کرده‌اند.

جزئیات کلاهبرداری با عنوان سامانه سجام از سهامداران بازار سرمایه/ ۱۷ سایت جعلی مسدود شد

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی و پلیس فتا ، در طول دو ماه گذشته ۱۷ سایت جعلی تحت عنوان سجام مسدود شده است.

وی در خصوص کلاهبرداری با عنوان سامانه سجام از سهامداران بازار سرمایه اظهار داشت: رصد تیم امنیت شرکت سپرده گذاری مرکزی از دو ماه قبل نشان داد که سایت‌های کلاهبرداری تحت عنوان سایت‌های سجام با اصلاح فنی (فیشینگ) راه‌اندازی شده و تحت دامنه‌های غیرمجاز شروع به دریافت اطلاعات از مردم کرده‌اند.

ماهیار ادامه داد: متاسفانه در این کلاهبرداری تنها موضوع گردآوری اطلاعات نبود، بلکه با توجه به اینکه مردم به آدرس و دامنه حساسیت خاصی نداشتند، مشخصات و حساب‌های بانکی خود را وارد کرده و در مقابل، سایت‌های جعلی اقدام به سو استفاده از اطلاعات مالی سهامداران می‌کردند. هر چند دامنه پرداخت مورد تایید شاپرک نبود، اما فرد دچار دامی می‌شد که تمام اطلاعات خود را درون سایت جعلی وارد می‌کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه