English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

نمایشگاه لوازم خانگی امسال بدون حضور خارجی ها / احتمال آنلاین شدن بازدید عمومی در صورت تشدید کرونا

در شرایط کنونی به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار لوازم خانگی و گرانی ارز تورم شدیدی بر این بازار حاکم است و شیوع ویروس کرونا نیز به بحران ها دامن زده است، به طوری که در نمایشگاه لوازم خانگی امسال خارجی ها حضور ندارند و قرار است تنها بر تامین و بومی سازی قطعات داخلی متمرکز شوند.

نمایشگاه لوازم خانگی امسال بدون حضور خارجی ها / احتمال آنلاین شدن بازدید عمومی در صورت تشدید کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یک سال اخیر با خروج شرکت های کره ای از بازار لوازم خانگی ایران تعادل بازار عرضه و تقاضا تا حدودی بهم ریخته است و شرکت های داخلی نمی توانند نیز بازار داخلی را به طور کامل تامین کنند، چراکه واردات تجهیزات و قطعات لوازم خانگی به دلیل تحریم ها سخت شده و از طرف دیگر گرانی ارز به مشکلات این صنعت دامن زده است و در حال حاضر فعالان این صنف معتقدند نمایشگاه لوازم خانگی فرصتی برای تامین این تجهیزات از طریق شرکت های داخلی است.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به اینکه در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ آذرماه نمایشگاه لوازم خانگی در ۱۰ سالن در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، اظهار کرد: این نمایشگاه با هماهنگی ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری دریافت کرده است و ثبت نام شرکت ها در حال انجام است و شرکت های داخلی برای حضور در نمایشگاه به اندازه درخواست ها خود را ارسال کرده اند و اگر مشکل یا دستور دیگری از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر نشود طبق برنامه ریزی نمایشگاه لوازم خانگی برگزار خواهد شد.

عباس هاشمی با نگاهی به شرکت های که برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند، گفت: شرکت هایی که در بخش لوازم خانگی برقی، صنایع وابسته، وسایل گازسوز، تولیدکننده های محصولات پلاستیکی، ظروف چینی و ... در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش که شرکت های زیر مجموعه شرکت های تولیدکننده اصلی هستند هم در این نمایشگاه حضور دارند،

او با تاکید بر اینکه ما به دنبال افزایش مشارکت استارت آپ ها برای فروش های اینترنتی، تصریح کرد: حضور استارت آپ ها توزیع و خدمات پس از فروش را روان سازی می کنند، به همین دلیل در نمایشگاه لوازم خانگی به حضور آنها توجه خواهد شد. به عبارت دیگر بخشی از فضای نمایشگاه را به حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها اختصاص داده خواهد شد تا ضمن افزایش مشارکت در تولید در بخش توزیع و تعمیر هم با تولیدکننده های داخلی همکاری داشته باشند.

او با بیان اینکه نبود شرکت های خارجی در نمایشگاه لوازم خانگی امسال ضعف این دوره برگزاری نمایشگاه است، گفت: البته در حال حاضر شرکت هایی از کشورهای چین و ترکیه ای درخواست حضور به نمایشگاه لوازم خانگی ایران را داده اند، اما از آنجایی که شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی برای پروازهای خارجی و ... ایجاد کرده است به احتمال زیاد حضور شرکت های خارجی منتفی خواهد شد، البته تصمیم گیری نهایی در این باره به زمان برگزاری نمایشگاه و وضعیت کرونا برمی گردد.

هاشمی با تاکید بر اینکه نمایشگاه لوازم خانگی فرصتی برای نمایش توانمندی شرکت های داخلی است، گفت: در این دوره برای تعمیق ساخت داخل سالن مجزایی به شرکت های قطعه ساز اختصاص داده خواهد شد و  شرکت های نرم افزاری هم می توانند در این سالن حضور پیدا کنند و به ارتقای تولید کمک کنند. همچنین امسال سالن های مجزایی در نمایشگاه به شرکت های بزرگ اختصاص می یابد تا بسترهای ورود به بازارهای خارجی برای این شرکت ها فراهم شود، زیرا قرار است تا سال ۱۴۰۴ ایران در بخش لوازم خانگی برندهای بین المللی داشته باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه پس از اینکه برندهای خارجی ایران را ترک کردند محصولات جایگزین آنها توسط تولیدکننده های داخلی عرضه شده است، اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه لوازم خانگی به معرفی این محصولات پرداخته می شود.

او با تاکید بر اینکه تاکنون اصل بر این بوده که نمایشگاه لوازم خانگی برای بازدید عموم آزاد باشد، گفت: ممکن است در صورتی که شیوع کرونا خیلی شدید شود بازدید عمومی آنلاین شود و فقط کاشناسان از نمایشگاه بازدید حضوری داشته باشد که برای این تصمیم هنوز مساله ای مطرح نشده و مبنا همان بازدید آزاد برای عموم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر نمایشگاه لوازم خانگی ایران تغییر رویکرد داده است و بیشتر به فضای برای نمایش محصولات داخلی و عرض اندان شرکت ها بدل شده در حالی که ۱۸ دوره برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی در ایران حضور شرکت های خارجی بسیار پررنگ بوده و بسیاری از شرکت های خارجی آن را فرصتی برای معرفی محصولات جدید یا همکاری با شرکت های ایرانی برای دادن نمایندگی و ... می دانستند. البته در سال جاری مشکلاتی همچون شیوع ویروس کرونا و گرانی هم دست و پای شرکت های داخلی را بسته است، با این حال باید دید که شرکت های قطعه ساز داخلی می توانند نیاز شرکت های تولیدکننده را تامین کنند و کسری ۲۰ درصدی تولید داخلی کشور را جبران کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه