English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

افزایش کیفیت آموزش و نظارت بر یادگیری در قابلیت نسخه جدید شاد

در حال حاضر قابلیت های جدیدی به نسخه قبلی سامانه شاد اضافه شده که شامل حضور غیاب، پخش زنده کلاسی، مکالمه تصویری، احراز هویت، ارتباط زنده یک طرفه و دو طرفه، تماس دوسویه، پروفایل دانش آموز و... است که کیفیت آموزش و نظارت را ارتقا داده است.

افزایش کیفیت آموزش و نظارت بر یادگیری در قابلیت نسخه جدید شاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به اینکه کشور هنوز درگیر ویروس کروناست و هنوز خطر شیوع این بیماری جامعه را تهدید می کند مساله ادامه تحصیل مجازی دانش آموزان که از اسفند 98 در کشور آغاز شده مورد تاکید بسیاری از مسئولان قرار دارد. در این راستا اپراتورها خدمات دسترسی به فضای مجازی برای تسهیل آموزش را در اختیار دانش آموزان و معلمان خواهند داد، یکی از این بسترها سامانه شاد است که توسط اپراتور اول کشور توسعه یافته و اینترنت تمامی اپراتورها به سمت این سامانه رایگان است.

همراه اول که قرار است به مدت 15 سال ارائه خدمات اینترنتی در بخش آموزش را اجرا کند از همان ابتدا به دنبال توسعه زیرساخت های سامانه شاد بود، از این رو از تجربه زیست بوم های قبلی خود هم برای ارتقای خدمات این سامانه استفاده کرد.

در واقع همراه اول از پنج سال گذشته زیست بوم خانواده درسا را که شامل مجموعه ای از اپلیکیشن هاست برای حمایت از کودکان راه اندازی کرده بود تا فضای مجازی را به بستری امن برای رشد آنها تبدیل کند و خانواده های آنها هم از دغدغه های آسیب های ناشی از فضای مجازی به دور باشند. 

همراه اول علاوه بر اینکه بسته های آموزشی و سرگرمی برای کودکان در خانواده "درسا" پیش بینی کرده بود، از طریق آن برنامه های آموزشی ارائه می کرد و در کنار ارتقای سواد رسانه ای والدین ابزارهای نظارتی را از طریق همین اپلیکیشن برای خانواده ها تعیین کرده بود؛ هر چند محتوای فضای مجازی از طریق این زیست بوم رتبه بندی شده بود تا دسترسی به محتوای مورد نیاز کودکان تسهیل شود.

سیمکارت های انارستان از دیگر تجربیات همراه اول برای کودکان 6 تا 18 سال بود که در راستای تامین خواسته ها و نیازهای آنها برای مکالمه و پیامک طراحی شده بود تا آنها بتوانند در کنار خدمات ارتباطی از فضای ایمن اینترنتی هم استفاده کنند. در این طرح همراه اول بسته های تشویقی اینترنت، فعالسازی خودکار اینترنت پاک و نرم افزارهای برای مشاوره رایگان و فروشگاه کتابستان آموزشی را طراحی کرده بود و همین تجربه باعث شد که این اپراتور در راه اندازی شبکه شاد هم موفق باشد که لانچ کردن این سامانه نگرانی خانواده های برای جاماندن آموزشی دانش آموزان برطرف شود.

در حال حاضر هم قابلیت های جدیدی به نسخه قبلی سامانه شاد اضافه شده که شامل حضور غیاب، پخش زنده کلاسی، مکالمه تصویری، احراز هویت، ارتباط زنده یک طرفه و دو طرفه، تماس دوسویه، پروفایل دانش آموز و... است که نشان داده تلاش اپراتور اول برای ارتقای این سامانه است تا خانواده های که تمایل ندارند فرزندان آنها در معرض ابتلا به کرونا قرار بگیرند با خیالی راحت نظاره گر آموزش فرزندان خود باشند.

در واقع نسخه جدید شبکه شاد در سال تحصیلی 99 به یک پلتفرم آموزشی تبدیل شده که توانسته نیازهای بیش از 10 میلیون کاربر را بدون هیچ مشکلی پاسخگو باشد. 

یکی از قابلیت های جدید اپلیکیشن زیباسازی و باز طراحی رابط کاربری است که متناسب بازه سنی کاربران شاد و بر اساس مطالعه روانشناسی و نظرات کارشناسان گرافیک و فناوری اطلاعات طراحی شده است. از طرف دیگر امکان ثبت شماره همراه و احراز هویت گروه کاربری مدیر، معلم و دانش‌آموز بر اساس شماره همراه فراهم شده است که بر اساس یکی از این سه نقش می‌توان فیچرهای مناسب همان نقش را ارائه داد، برای نمونه به محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه کلاس‌های مدرسه به صورت خودکار تعریف و دیگر نیازی به ساخت گروه‌های کلاسی نیست.

همچنین یکی از قابلیت های نسخه جدید این است که در کلاس آنلاین به صورت خودکار هر هفت دقیقه حضور دانش‌آموزان ثبت می شود و معلم می‌تواند با مراجعه به لیست کلاسها از وضعیت حضور هر یک از دانش‌آموزان اطلاع حاصل کند و عضو گروه می‌توانند با انتخاب گزینه پخش زنده برای افراد آن گروه ارتباط زنده یک طرف ایجاد کند که تا 24 ساعت قابل دانلود است.برای پخش زنده کلاسی هم ارتباط زنده دوطرفه ممکن است که در برگزاری جلسات آنلاین مدیران، برگزاری جلسات اولیا و مربیان و کلاس‌های تعاملی ایجاد می کند و معلم با انتخاب پخش زنده دوطرفه می تواند کلاس‌های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگذار کند.

تماس دو سویه بصورت رایگان برای برگزاری آزمون‌های شفاهی و پرسش و پاسخ قابل استفاده است. همچنین آزمون شفاهی با تماس تصویری که نیاز به دیدن تصویر دانش‌آموز است یا برای ارتباط مدیر و معلمان قابل استفاده است.

سرویس تکلیف برای معلم شامل سه بخش تکالیف در جریان، تکالیف به اتمام رسیده و ثبت تکلیف جدید ارائه شده که در راستای پیشرفت دانش آموز به معلم کمک می‌کند تا از وضعیت یادگیری دانش آموز و نقاط ضعف و قوت او در دروس مطلع شود.

سامانه آنلاین آزمون ساز با رویکرد ارائه سرویس‌های جامع برای معلمان و دانش‌آموزان توسعه یافته که برای برگزاری آزمون‌های تشریحی و تستی کاربرد دارد، البته در نسخه جدید معلم امکان ایجاد سوالات به صورت نگارش متن یا آپلود فایل را دارد و با درج مشخصات آزمون مخصوص به خود را تعریف کند و دانش‌آموز پس از تکمیل آزمون با کلیک روی دکمه پایان یک اعلان برای معلم می‌فرستد.

در نهایت پروفایل دانش آموز کارپوشه مجموعه فعالیت‌هایی است که یک فرد در طول مدت مشخص انجام می‌دهد و معیاری برای شناسایی میزان تلاش، پیشرفت و موفقیت دانش‌آموزان است. در واقع آنها با کسب امتیاز از خدمت ارائه شده یک امتیاز کلی کارپوشه کسب می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه