English

کرمعلی قندالی؛

عشایر تاکنون فوتی کرونا نداشته است

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت:حدود یک میلیون و دویست هزار عشایر داریم که بیش از 400 هزار نفر در عشایر غربالگری شدند و که 2200 نفر مشکوک به کرونا را بودند و 181 نفر به بیمارستان ارجاع شدند و 160 نفر بهبود یافتند و دو نفر بستری شدند و فوتی هم نداشته اند و این نشان می دهد که جامعه عشایری کمترین هزینه را برای کشور دارند

عشایر تاکنون فوتی کرونا نداشته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان امور عشایر ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه عشایر در مقابله با کرونا به خوبی عمل کردند و وزارت بهداشت هماهنگ بودند، گفت : حدود یک میلیون و دویست هزار عشایر داریم که بیش از 400 هزار نفر در عشایر غربالگری شدند و که 2200 نفر مشکوک به کرونا بودند و 181 نفر به بیمارستان ارجاع شدند و 160 نفر  بهبود یافتند و دو نفر بستری شدند و فوتی هم نداشته اند و این نشان می دهد که جامعه عشایری کمترین هزینه را برای کشور دارند.

کرمعلی قندالی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه عشایر 190 هزار تن گوشت تولید می کنند، گفت: سالانه 9.5 میلیون دام توسط عشایر پرورش داده می شود روند مثبتی نسبت به قبل داشته، به همین دلیل با وجود اینکه تمام کالاها در کشور حداقل 30 درصد گران شده اند اما مواد پروتئینی با همان قیمت سال گذشته به فروش می رسد، این اتفاق در نتیجه ادامه تولید حتی در زمان کرونا بوده است.

او با تاکید بر اینکه 150 هزار تن نهاده دامی تامین شده است، اظهار کرد: تا پایان سال 350 هزار تن نهاده تامین و بین عشایر پخش خواهد شد.

قندالی با بیان اینکه در زمینه اصلاح نژاد و بهروری در نهاده ها تا 33 درصد بهبود داشتیم، گفت: در بخش گیاهان دارویی، صنایع دستی هم برنامه هایی در دستور کار داریم. برای نمونه به ازای هر هکتار گیاهان دارویی تسهیلات 10 میلیون تومانی به عشایر تخصیص داده می شود.

او با اشاره به اینکه از منابع صندوق توسعه ملی 253 میلیارد تومان برای تامین زیرساخت های آبی اختصاص یافت، اظهار کرد: در سال جاری حدود 17 هزار خانوار از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

او با تاکید بر اینکه 13 هزار پول خورشیدی به 13 هزار  خانوار داده می شود، اظهار کرد: تا پایان سال 25 هزار خانوار از نعمت برق خورشیدی برخوردار می شوند. 

او با تاکید بر اینکه هر عشایر 12 کیلوگرم سهمیه آرد دارند، اظهار کرد: در حال حاضر این میزان آرد نیاز عشایری را تامین می کند اما هزینه حمل آرد برای عشایر بالاست که سال گذشته توانستیم 20 میلیارد تومان برای هزینه حمل آرد اختصاص بدهیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه